آفتاب

دستگیری ۲۵۱ نفر در ترکیه به اتهام ارتباط با گروه های تروریستی

دستگیری ۲۵۱ نفر در ترکیه به اتهام ارتباط با گروه های تروریستی

دفتر نخست وزیری ترکیه از دستگیری ۲۵۱ فرد مرتبط به گروه های تروریستی که متهم به حملات مسلحانه علیه شهروندان هستند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مرکز هماهنگی دفتر نخست وزیری ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: همزمان با این اقدام نیروهای ترکیه صبح امروز به حملات خود علیه عناصر داعش و پ.ک.ک ادامه دادند.

بر این اساس موضوع نشست امنیتی ویژه به ریاست احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه، بررسی جزئیات اقدامات علیه داعش در داخل ترکیه و فعالیت های این گروهک و تهدیدهای ناشی از آن بود. در همین حال مرکز هماهنگی دفتر نخست وزیری ترکیه بر ادامه حملات علیه گروهک داعش و پ.ک.ک و دیگر سازمان های تروریستی تاکید کرد و افزود: تمام تدابیر برای تضمین امنیت مردم در نظر گرفته شده است.

منابع دفتر نخست وزیری ترکیه اعلام کردند ۵ نفر از تروریست های داعش در درگیری با نظامیان ترکیه در مرزهای این کشور با سوریه کشته شده اند. همچنین جنگنده های ترکیه در اولین حملات خود، اهداف گروهک داعش را در سوریه هدف قرار دادند که در این حملات یک نظامی ترک کشته شد.

گفتنی است در پی خشونت های اخیر در مناطق مرزی ترکیه با سوریه پلیس ترکیه عملیات گسترده ای را علیه مظنونان به همکاری با گروه تروریستی داعش و پ. ک. ک ک آغاز کرده است. در این عملیات که با پشتیبانی بالگردها انجام گرفته است هزاران نیروی پلیس با یورش به مناطقی در شهر استانبول اقدام به دستگیری مظنونان به همکاری با داعش و اعضاء گروه پ. ک. ک کردند.

کد N897934

وبگردی