آفتاب

صفایی: سعادت در صبوری و تدبیر است

صفایی: سعادت در صبوری و تدبیر است

رییس دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: سعادت انسان در دنیا و آخرت با صبوری در برابر مشکلات و گرفتاری‌ها و همین طور تدبیر و مدیریت زندگی حاصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه همدان، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا صفایی در تیپ مستقل 316 زرهی شهید قهرمان با بیان این که بحث سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت همواره برای انسان‌ها مطرح است افزود: انسان می‌خواهد بداند که خوشبختی در دنیا و آخرت چیست؟

او افزود: خوشبختی دو نوع است یکی در دنیا که از طریق قدرت، ثروت و شهرت به دست می‌آید و دیگری مربوط به آخرت است که فردی دنیا پول و شهرت نداشته اما در آخرت اهل بهشت است.

رییس دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا برای تبیین موضوع خوشبختی انسان با اشاره به حدیثی از امام محمد باقر (ع) سعادت را در سه نکته دانست و تاکید کرد: نخستین مولفه سعادت معرفت دینی است که انسان‌ها دین را باید بشناسند چرا که شناخت، مقدمه عمل است و برای شناخت باید برنامه‌ریزی منظمی داشت.

وی اضافه کرد: زندگی دنیوی دارای گرفتاری‌هایی است که برای مقابله با گرفتاری‌ها باید راهکارهای عقلانی و درست داشته باشیم و در مواجه با گرفتاری‌ها باید بی‌طاقت نبوده و زندگی را به اطرافیان تلخ نکنیم.

صفایی در ادامه با اشاره این که صبوری در برابر گرفتاری‌ها و این که در مواقع عصبانیت نباید تصمیم‌گیری کرد نیز به عنوان دومین مولفه برای رسیدن به خوشبختی در دنیا محسوب می‌شود چراکه بی‌طاقتی و بی‌حوصلگی در کارها مشکلات را بیش‌تر می‌کند.

وی تقدیر معیشت و برنامه‌ریزی برای آینده را نیز سومین توصیه باقرالعلوم(ع) در رسیدن به خوشبختی دانست و گفت: انسان در زندگی نباید دچار چشم و هم‌چشمی شود چراکه این باعث می‌شود که از راه درست درآمدزایی دور شده و به دام شیطان گرفتار شود.

رییس دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا در پایان با بیان این که در تمام دنیا بحث تورم وجود دارد بیان کرد: در ایران نیز به خاطر تحریم‌ها و فرهنگ غلط اقتصادی شاهد تورم لجام گسیخته هستیم که افراد باید در این شرایط با برنامه‌ریزی و عقلانیت زندگی خود را مدیریت کنند.

انتهای پیام

کد N897874

وبگردی