آفتاب

آغاز کار کنفرانس بین‌المللی رسانه‌ها برای مقابله با تروریسم در دمشق

آغاز کار کنفرانس بین‌المللی رسانه‌ها برای مقابله با تروریسم در دمشق

کنفرانس بین‌المللی رسانه‌ها با هدف مقابله با تروریسم در دمشق امروز (جمعه) با حضور معاون دبیرکل حزب الله لبنان، معاون وزیر خارجه سوریه و وزیر اطلاع‌رسانی این کشور و نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، کنفرانس بین‌المللی رسانه‌ها با هدف مقابله با تروریسم در دمشق امروز در مرکز فرهنگ و هنر دمشق با ریاست ولید معلم، وزیرخارجه سوریه و با مشارکت نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، عمران الزعبی، وزیر اطلاع‌رسانی سوریه و احمد جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران برگزار شد.

معلم در این کنفرانس بین‌المللی با اشاره به نیاز شدید کشورش برای تشکیل ائتلافی منطقه‌ای علیه تروریسم تاکید کرد کشورهای همسایه به قطعنامه‌های شورای امنیت متعهد نیستند.

وی توافق هسته‌ای ایران را تاریخی توصیف کرد و گفت: موضع‌گیری رهبری ایران در خطبه نماز عید فطر نشان می‌دهد ایران به حمایت خود از محور مقاومت ادامه می‌دهد.

نعیم قاسم نیز در این کنفرانس اظهار داشت: سوریه با یک دشمن بین‌المللی و منطقه‌ای مواجه است که از جریان تکفیری برای تبدیل رویکرد سیاسی محور مقاومت به محوری آمریکایی – اسرائیلی استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر محور مقاومت و در راس آن ایران و سوریه نبودند، نه لبنان و نه غزه هرگز پیروز نمی‌شدند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه اظهار داشت: تکفیری‌ها برای نابودی سوریه و نفت کشورهای عربی منطقه خلیج فارس توسط آمریکا ساخته شدند.

الزعبی نیز تاکید کرد: طرح صهیونیستی – وهابی – عثمانی اردوغان در واقع یک طرح برای نابودی وحدت کشورهای منطقه است.

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه در ادامه گفت: رهبر سوریه بر این باور است که طرح روسیه برای تشکیل ائتلاف ضد تروریسم یک ضرورت است به همین دلیل هم ازاین طرح حمایت می‌کند.

انتهای پیام

کد N897752

وبگردی