آفتاب

آمریکا 337 میلیون دلار به پاکستان می‌دهد

آمریکا 337 میلیون دلار به پاکستان می‌دهد

انتظار می‌رود که آمریکا در پی موفقیت اسلام آباد در عملیات نظامی علیه القاعده در وزیرستان شمالی و تحت عنوان صندوق حمایت از ائتلاف، به زودی مبلغ 337 میلیون دلار به پاکستان بدهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، دولت واشنگتن قبلا به کنگره اطلاع داده بود که پس از اتمام یک مدت زمانی 15 روزه، تحت عنوان صندوق حمایت از ائتلاف این مبلغ را به پاکستان می‌دهد.

پاکستان انتظار داشت که این مبلغ پیش از 30 ژوئن از جانب آمریکا ارائه شود تا بتواند آن را در بودجه خود بگنجاند و از کسری بیشتر آن جلوگیری کند اما این تاخیر در پرداخت، دولت اسلام آباد را ناامید کرد.

صندوق حمایت از ائتلاف بخشی از برنامه مقابله با تروریسم تحت رهبری آمریکا است و پاکستان از 2001 تاکنون مبلغ 13 میلیارد دلار تحت عنوان این صندوق از آمریکا دریافت کرده است.

اعطای این مبلغ درپی موفقیت ارتش پاکستان در عملیات مقابله با شبه نظامیان مرتبط با القاعده در وزیرستان شمالی صورت می‌گیرد.

علاوه براین مبلغ، دولت آمریکا در حال تهیه کمک برای جایگزینی تجهیزات فرسوده و از رده خارج شده ارتش پاکستان است تا این کشور بهتر بتواند با شبه نظامیان مقابله کند.

اکسپرس تریبیون در گزارشی نوشته است، کمکهای نظامی آمریکا در ماه‌های اخیر در حالی رشد داشته که کمک‌های غیرنظامی به این کشور در حال کمتر شدن است.

انتهای پیام

کد N897724

وبگردی