آفتاب
تقوی در سخنرانی پیش از خطبه نمازجمعه:

نباید برای فابیوس فرش قرمز پهن کنند/ فرانسه باید برود آخر صف

نباید برای فابیوس فرش قرمز پهن کنند/ فرانسه باید برود آخر صف

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، گفت: حرف ما به مسئولان این است که ائمه جمعه معتقدند آنهایی که در زمان تحریم بیشترین فشار را به ایران آوردند باید در صف آخر؛ نه اینکه برای آنان فرش قرمز پهن کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سالروز اولین اقامه نماز جمعه در تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه سال ۵۸، اظهارداشت: امروز بر ولایت فقیه به شدت تاکید داریم و هرگز و هرگز اجازه نمی دهیم و نخواهیم داد که کسی بخواهد به این حریم مقدس ولایت نزدیک شود و به شکلی آن را تضعیف کند.

وی تضعیف  رهبری را تضعیف امنیت، اقتدار و وحدت ملی، دانست و گفت: تضعیف رهبر معظم انقلاب یعنی پا گذاشتن روی خون همه شهدای مظلوم کشور.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه آیت لله طالقانی نیز بر ضرورت ایجاد وحدت در حفظ جایگاه رهبری تاکید داشت، ادامه داد: از آغاز انقلاب تا امروز هنوز این مسئله وجود دارد و توطئه های فراوان داخلی و خارجی در کار بوده و هست و خواهد بود، چون همه قدرت و عظمت این انقلاب را در چهره امام و مواضع و رهنمودهای امام می دیدیم و دشمن نیز این را خوب فهمیده بود.

تقوی ادامه داد: بسیاری از منحرفین و منافقین قصد داشتند از شخصیت آیت الله ظالقانی سوءاستفاده کنند و به عبارتی او را روبروی امام راحل قرار دهند. این منافقین و منحرفین در اطلاعیه، شعارها و تبلیغات خود به این موضوع دامن زدند که یک رهبر، امام و یک رهبر نیز آیت الله طالقانی است و این شگرد منافقین بود که می خواستند رهبری را تضعیف کنند و در نهایت به نقشه شوم خود برسند؛ اما مرحوم طالقانی با صراحت دست رد به همه این جبهه نفاق زد و بر تمرکز رهبری بر شخص امام تاکید کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در جلسه ای که امام و آیت الله طالقانی نشسته بودند، برخی رسانه ها گفتند دو رهبر در کنار یکدیگر نشستند، اما ملت ما هوشمندانه با این جریانات برخورد کرده و در پاسخ به منافقین شعار حزب فقط حزب الله، رهبر فقط روح الله را سر دادند؛ این شعار به صورت خودجوش از درون این ملت در فضای ایران پخش شد و ملت ما هوشمندانه با این قضیه برخورد کرده است.

تقوی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به توافق هسته ای ایران با آمریکا و مجموعه ۵+۱گفت: ما می‌گوییم آمریکا دشمن شماره یک مستضعفان است حالا عده‌ای هنوز توافق مشخص نیست علاقه دارند مک‌دولاند آمریکایی بیاید در ایران شعبه باز کند.

وی همچنین با اشاره به سفر فابیوس به تهران و با تاکید براینکه نباید برای وزیر امور خارجه فرانسه فرش قرمز پهن کرد، تاکید کرد: ما می‌گوییم این وزیرخارجه صهیونیست فرانسه که بیشترین اذیت را به تیم دیپلماسی ما صورت داد حالا می‌خواهد به ایران بیاید چرا فرش قرمز پیش رویش باز کنیم؟ ما طرفدار شاخ و شانه کشیدن با دنیا نیستیم که عده‌ای مدام ما را محکوم به این امر می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: حرف ما به آقایان مسئول این است که ائمه جمعه معتقدند آنهایی که در زمان تحریم بیشترین فشار را به ایران آوردند باید در صف آخر قرار بگیرد نه اینکه برای آنان فرش قرمز پهن کنند.

ادامه دارد...

کد N897707

وبگردی