آفتاب
وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

فقط یک انجمن خوشنویسان از نظر ما قانونی است/ جزییات سفر به سوریه

فقط یک انجمن خوشنویسان از نظر ما قانونی است/ جزییات سفر به سوریه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برگزاری مجمع عمومی انجمن خوشنویسان ایران ضمن تاکید بر قانونی بودن این انجمن از جزییات سفر خود به کشور سوریه سخن گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی جنتی ضمن حضور در دوازدهمین مجمع سراسری انجمن خوشنویسان در جمع خبرنگاران حاضر شده و پیرامون حل و فصل مشکلات موجود میان برخی اعضای این انجمن و اختلافات پیش آمده در بین صنوف دیگر هنری توضیح داد: به اعتقاد من مشکل جدی‌ای میان هنرمندان وجود ندارد، فقط گاهی اختلاف سلیقه به وجود می‌آید.

وی افزود: اما در مورد هنرمندان خوشنویس متاسفانه مشکلی از یک دهه قبل به این طرف وجود داشت که منجر به اختلاف نظرهایی بین پیشکسوتان و بزرگان هنر خوشنویسی شده بود و هر کدام از آنها تحت عنوان انجمن خوشنویسان ایران مکاتبه می کردند و هرکدام نیز گروهی را به دنبال خود داشتند و متاسفانه نه تنها در تهران بلکه در شهرستانها نیز شاهد دسته‌بندی هایی بودیم که هر کدام به یکی از این دو گروه موجود پیوسته بودند. در طول ۲۲ ماه گذشته که از عمر دولت یازدهم می گذرد تلاش های فراوانی برای حل این مشکل با برگزاری جلسات متعدد بین پیشکسوتان هر دو گروه انجام گرفت.

این عضو کابینه دولت یازدهم با تاکید بر لزوم رفع اختلاف‌هایی از این دست، بیان کرد: قرار بر این شده دوستان در زمینه هایی که با هم اختلاف سلیقه دارند به تفاهم برسند و ما امروز بسیار خوشحال هستیم که مجمع عمومی انجمن خوشنویسان ایران برگزار شد و قریب به اتفاق هنرمندان خوشنویس و نمایندگان انجمن های خوشنویسی در همه استان ها در مراسم شرکت کردند. این انجمن یک انجمن کاملا قانونی بر اساس اساسنامه موجودشان است. البته بنا بر این است بعد از اینکه هیات مدیره جدید خود را انتخاب کردند به طور طبیعی در یک نشست دیگری به اصلاح قسمت هایی از اساسنامه بپردازند و یکپارچه و متحد در سالی که آن را سال «همدلی و همزبانی» نام نهادند با همدلی و صمیمیت با هم کار کنند و ما شاهد یک انجمن خوشنویسان ایران که قانونی هم هست، باشیم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند آن رسالت اصلی خود را که خدمتگزاری به همه هنرمندان است، انجام دهد.

جنتی درباره هنرمندانی که در این مجمع شرکت نکردند نیز گفت: اقلیت و تعدادی از بزرگان آنها علیرغم اینکه در جلسات گذشته به صورت مکتوب تفاهم شده بود در این جلسه حضور پیدا نکردند. این دیگر اختیار آنهاست که شرکت نکنند به هر حال این مجمع یک مجمع قانونی است و اکثریت قاطع نمایندگان انجمن خوشنویسی کشور در آن مشارکت دارند. این عزیزان هیات مدیره خود را انتخاب خواهند کرد. در واقع بر اساس قانون ما فقط این انجمن را به رسمیت می شناسیم و مورد حمایت قرار می دهیم و دیگر مجمعی دیگری هم نخواهیم داشت.

جنتی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که از وی پرسید آقای وزیر شما در جایی اعلام کرده بودید که بعد از توافق هسته اتفاق نویی در عرصه فرهنگ خواهد افتاد، توضیح داد: من یادم نیست چنین صحبتی را کجا گفتم که بخواهم درباره آن توضیح دهم. من عازم سفر سوریه هستم و در آنجا به دعوت وزیر اطلاع رسانی سوریه نشستی با حضور بسیاری از وزیران کشورهای اسلامی داریم. هدف این نشست تبیین چالش ها و خطراتی است که امروز منطقه را تحریک می کند. همین افراطی گری که متاسفانه امروزه در کشورهای همسایه شاهد آن  هستیم. این نشست به نوعی حمایت از دولت رسمی و قانونی سوریه است که متاسفانه بیش از دو سال است که درگیر جنگ با عوامل افراطی و تروریست هایی است که کشور را اشغال کردند.

کد N897527

وبگردی