آفتاب

دیدار اشتون کارتر با رهبران عراق و تاکید بر حمایت همه‌جانبه واشنگتن از بغداد

دیدار اشتون کارتر با رهبران عراق و تاکید بر حمایت همه‌جانبه واشنگتن از بغداد

وزیر دفاع امریکا که دیروز به صورت غیرمنتظره وارد عراق شد در دیدار با نخست‌وزیر، رئیس پارلمان عراق و وزیر دفاع این کشور بر اهمیت تقویت همکاری‌های امنیتی و نظامی میان دوطرف تاکید کرد و توان نیروهای عراقی برای شکست داعش را بسیار بالا ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سومریه‌نیوز، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در دیدار با حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با اشاره به مصمم بودن کشورش برای نابودی داعش بر توان بالای نیروهای عراقی در نبرد با تروریست‌ها تاکید کرد.

کارتر همراه با هیات همراهش در دفتر نخست‌وزیری با العبادی درباره تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی دو کشور و آخرین تحولات جنگ در عراق و عملیات آزادسازی الانبار و دیگر جبهه‌های نبرد گفت‌وگو کرد.

العبادی نیز در این دیدار تاکید کرد که آزادسازی رمادی و تمام استان الانبار نزدیک است.

وی اظهار داشت: همکاری‌های دو کشور عراق و آمریکا استراتژیک و توافق شده است و شامل ابعاد امنیتی نظامی، اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی و آموزش می‌شود.

کارتر نیز در این دیدار با تاکید بر حمایت کشورش از ثبات و امنیت عراق گفت: نیروهای عراقی بسیار قدرتمند هستند و برای شکست گروه تروریستی داعش اراده‌ای راسخ دادند.

کارتر که پنجشنبه به صورت غیرمنتظره وارد عراق شد در دیدار با خالد العبیدی وزیر دفاع عراق نیز بر پایبندی کشورش برای حمایت از بغداد در تمامی سطوح تاکید کرد.

در این دیدار العبیدی با تاکید بر لزوم مشارکت جامعه بین‌الملل در بازسازی مناطق آزادشده در عراق گفت: عراق خط مقدم دفاع از امنیت خاورمیانه است. نیروهایی که در نبرد زمینی با داعش مقابله می‌کنند، عراقی هستند.

وی در ادامه با اشاره به نیاز نیروهای عراقی به آموزش و سلاح، اطمینان داد به زودی شهر الرمادی از سیطره داعش خارج خواهد شد.

سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق نیز در دفتر خود میزبان اشتون کارتر و هیات همراهش بود.

در این دیدار، به صورت جزئی، روند عملیات نظامی جاری در استان الانبار و اقدامات آمریکا در زمینه آموزش عشایر عراقی و تجهیز آنان به سلاح مورد بررسی قرارگرفت و جبوری بز لزوم تقویت همکاری‌های امنیتی و نظامی دو کشور تاکید کرد.

کارتر نیز بر پایبندی آمریکا به حمایت از عراق در جنگ با داعش تاکید کرد و گفت: این حمایت‌ها از طریق دولت مرکزی به عنوان نماینده مشروع مردم عراق انجام می‌شود.

انتهای پیام

کد N897431

وبگردی