آفتاب

افزایش کشته شدن افراد تحت بازداشت پلیس در انگلیس

افزایش کشته شدن افراد تحت بازداشت پلیس در انگلیس

وزیر کشور انگلیس در پی افزایش مرگ مظنونان تحت بازداشت پلیس این کشور و به خطر افتادن اعتماد مردمی نسبت به این نهاد اجرای قانون، اعلام کرد که بازبینی و بررسی مستقلی را درباره بازداشتگاه‌ها انجام می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایات پلیس انگلیس اعلام کرد، 17 تن تا پایان 31 مارس سال جاری میلادی در جریان بازداشت پلیس و پس از آن جان باختند که شش مورد بیشتر از سال 2013 تا 2014 است. این بالاترین آمار در پنج ساله گذشته است اگرچه نسبت به مدت 10 ساله کمتر محسوب می‌شود.

همچنین آمارها نشان می‌دهد که 69 تن دیگر نیز در دو روز پس از ترک بازداشت پلیس دست به خودکشی زده‌اند و این آمارها هم رو به افزایش است.

ترزا می، وزیر کشور انگلیس در این باره گفت، این مرگ‌ها نشان دهنده تخریب و از میان رفتن اعتماد میان مردم و پلیس است. زمانیکه خانواده قربانیان به دنبال یافتن علت مرگ خویشاوندانشان هستند،‌ اغلب سیستم پلیس کشور نمی‌تواند انتظارات آنها را برآورده کند.

این بررسی مستقل شامل مسائلی درباره سلامت روانی بازداشتی‌ها،‌ استفاده از اعمال محدودیت‌ها و نوع رفتارها با خانواده قربانیان است.

کمیسیون مستقل بررسی شکایات پلیس انگلیس ادامه داد، 17 تن شامل 14 مرد و سه زن در بازداشت پلیس جان خود را از دست دادند. 15 تن از آنها سفیدپوست بوده و یکی سیاه پوست و یک نفر دیگر آسیایی بودند.

پلیس انگلیس همچنین در سال 2014 تا 2015 یک نفر را به ضرب گلوله از پای درآورد که نخستین مورد در سه سال اخیر محسوب می‌شود. اکثر ماموران پلیس انگلیس سلاح حمل نمی‌کنند.

انتهای پیام

کد N897387

وبگردی