آفتاب

هشدار سازمان ملل نسبت به تاثیر "افراط‌گرایی" بر روند صلح خاورمیانه

هشدار سازمان ملل نسبت به تاثیر "افراط‌گرایی" بر روند صلح خاورمیانه

نماینده سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه هشدار داد، "افزایش خشونت، افراط‌گرایی و تروریسم" در خاورمیانه خطری بزرگ برای تمایلات تشکیل کشور فلسطین و امنیت اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیکولای ملادنف، نماینده سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه روز پنج‌شنبه در شورای امنیت گفت که حمایت از کشور مستقل فلسطین که در همزیستی مسالمت‌آمیز با اسرائیل باشد، در حال از بین رفتن است.

وی گفت که طفره‌رفتن از راه‌حل دو کشوری از سوی اشغال رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی و ساخت‌وسازها در آنجا در کنار خشونت، مشکلات امنیتی و فقدان وحدت میان فلسطینی‌ها تهدید می‌شود.

به گفته این مقام ارشد سازمان ملل، فلسطینی‌ها امروز بیش از هر زمان دیگری از دستیابی به صلح و راه‌حل دو کشوری دور شده‌اند. وی افزود: اکنون زمان آن است که قاطعانه روند از بین رفتن راه‌حل دو کشوری را که در حالت احتضار است، معکوس کنیم.

نیکولای ملادنف از جامعه بین‌المللی خواست تا با مقام‌های رژیم صهیونیستی و فلسطین برای بازگشت به "مذاکرات معنادار" بر پایه چارچوب توافق ‌شده و در چارچوب زمانی منطقی همکاری کنند.

انتهای پیام

کد N897363

وبگردی