آفتاب

رژیم صهیونیستی ۱۶ فروند بالگرد «کبرا» به اردن داد

رژیم صهیونیستی ۱۶ فروند بالگرد «کبرا» به اردن داد

رژیم صهیونیستی به منظور کمک به دولت اردن جهت مقابله با تهدیدهای افراد مسلح علیه مرزهای ایران کشور با سوریه و عراق، ۱۶ فروند بالگرد جنگی «کبرا» در اختیار «امان» قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یک مسئول آمریکایی در اظهاراتی که خبرگزاری رویترز آن را منتشر کرده است، گفت: واشنگتن که پیشتر این بالگردها را در اختیار اسرائیل قرار داده است با عملیات انتقال ۱۶ فروند از این بالگردها به اردن موافقت کرده است.

این مسئول آمریکایی با بیان اینکه اسرائیل پیش از ارسال بالگردها به اردن تغییراتی را بر روی آنها انجام داده است، افزود: هدف از این اقدام تل آویو تأمین امنیت مرزهای اردن با سوریه و عراق از تهدید ناشی از افراد مسلح است.

پیش از این اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در سفر خود به اسرائیل، اردن، عربستان و عراق در زمینه مبارزه با داعش و توافق هسته ای ایران به این کشورها اطمینان داده بود.

گفتنی است رژیم صهیونیستی ۳۰ فروند بالگرد کبرا در اختیار دارد که از آنها در پشتیبانی از نیروهای زمنیی در عملیات جاسوسی استفاده می کند. این بالگرد از انعطاف بالایی برخوردار است و می تواند از از تیررس موشک های زمین به هوا بگریزد.

کد N897301

وبگردی