آفتاب
کاخ الیزه اعلام کرد:

تبریک توافق هسته ای در گفتگوی تلفنی روحانی و اولاند

تبریک توافق هسته ای در گفتگوی تلفنی روحانی و اولاند

دفتر ریاست جمهور فرانسه اعلام کرد فرانسوا اولاند با حسن روحانی روحانی همتای ایران خود در مورد شروط اجرای توافق پیرامون برنامه هسته ای به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست جمهوری فرانسه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: طرفین در گفتگوی خود توافق هسته ای را که در ۱۴ جولای در وین حاصل شد را به همدیگر تبریک گفتند و بر تقویت همکاری دو جانبه در شرایط جدید تأکید کردند.

کاخ الیزه عنوان کرد: اولاند ابراز امیدواری کرده است که ایران در حل و فصل بحران های خاورمیانه نقشی مثبت داشته باشد. بر این اساس سفر «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه در ۲۹ جولای نیز در چارچوب تقویت همکاری میان دو کشور انجام خواهد گرفت. وی در این سفر خود با حسن روحانی دیدار خواهد داشت.

در پی حصول توافق هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ و تصویب قطعنامه مربوط به آن در شورای امنیت سازمان ملل، لوران فابیوس اعلام کرد، قصد دارد هفته آینده به ایران سفر کند. در این میان، هرچند مسائل مربوط به احیای روابط دوجانبه میان تهران و پاریس، مهمترین دستور کار سفر وی خواهد بود، ولی برخی منابع از وجود برنامه هایی برای بحث درباره برخی مسائل منطقه ای در این سفر سخن می گویند.

همچنین فدريكا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا بعد از تصويب اين توافق در اتحاديه اروپا، گفته است به تهران سفر می كند. او گفت «من به‌عنوان نماینده عالی اتحادیه اروپا، نقش حیاتی در مرحله اجرا (اجرای برجام) و هماهنگی کمیسیون مشترک توافق برعهده خواهم داشت. همه ما در تلاش برای حمایت از گام ‌های این توافق هستیم و من قصد دارم به ‌زودی به تهران سفر کنم».

کد N897242

وبگردی