آفتاب
جان کری:

ما با متوقف کردن اجرای توافق به کنگره احترام گذاشتیم

ما با متوقف کردن اجرای توافق به کنگره احترام گذاشتیم

وزیر خارجه آمریکا در دفاع از توافق هسته ای ۱+۵ با ایران گفت دولت اوباما با متوقف کردن اجرای توافق برای ۶۰ روز در واقع به کنگره احترام گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، «جان کری» در ادامه جلسه استماع سنای آمریکا از توافق هسته ای دفاع کرد. وی در دفاع از تلاش واشنگتن برای برداشته نشدن یکباره تحریم های ضدایرانی گفت: سه طرف مذاکراه می خواستند تمام تحریم ها حذف شود اما ما و کشور دیگر مقاومت کردیم.

کری افزود: ما با متوقف کردن اجرای توافق به کنگره احترام گذاشتیم. اگر اینگونه نبود توافق اکنون باید اجرا می شد. وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به انتقادهای سناتورهای جمهوریخواه تاکید کرد: اگر بخواهید توافق را نپذیرید، ما چه شورای امنیت می رفتیم و چه نمی رفتیم، تصمیم شما همین بود و توافق تنها توافقی می شد که بین چند کشور بود.

وی بار دیگر توافق حاصل شده در جمع بندی مذاکرات وین را «توافقی خوب» توصیف کرد و یادآور شد مذاکره کنندگان غربی ساده لوح نبوده اند. کری افزود: شرکای ما همگی بر این امر باور دارند که توافق خوب است.

وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا از رویکرد بین المللی روسیه انتقاد کرد و گفت: روسیه علیه آمریکا تیم درست کرده است. وی همچنین از نارضایتی ایران از مواضع روسیه سخن گفت و اظهار داشت: ایرانی ها از روس ها عصبانی بودند و می گفتند که روسها به کشورشان کمک نکرده اند.

کد N897239

وبگردی