آفتاب

انتقاد اردوغان از حزب «جمهوریخواه خلق» ترکیه

انتقاد اردوغان از حزب «جمهوریخواه خلق» ترکیه

رئیس جمهوری ترکیه اقدام حزب جمهوریخواه خلق این کشور در محکوم نکردن قتل دو پلیس در شهر «جیلان پینار» واقع در جنوب ترکیه را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه ضمن انتقاد از حزب جمهوریخواه خلق این کشور به دلیل محکوم نکردن قتل ۲ پلیس در شهر «جیلان پینار» به دست عناصر گروه «پ. ک .ک» با انتشار پیامی اعلام کرد: جای تأسف است که برخی سکوت اختیار کرده اند و شهامت محکوم کردن این اقدام تروریستی را ندارند.

اردوغان در پیام خود قول داد که تمامی اقدامات لازم برای دستگیری عاملان این حمله تروریستی و نیز انفجار تروریستی ۳ روز گذشته در شهر «سوروج» به کار برده شود.

گفتنی است، پیش از ظهر روز گذشته دو پلیس در شهر «جیلان پینار» واقع در جنوب ترکیه به قتل رسیدند. گروه پ. ک. ک مسئولیت قتل دو پلیس ترکیه در شهر جیلان پینار را برعهده گرفته است.

این گروه اعلام کرد که این دو پلیس را در انتقام از کشته و زخمی شدن بیش از ۱۳۰ نفر در انفجار انتحاری سه روز گذشته در شهر سوروج به قتل رسانده است.

اجساد دو پلیس ضد شورش ترکیه دیروز در منزلشان در شهر مرزی جیلان پینار در حالی پیدا شد که گلوله به سر آن ها اصابت کرده بود.

این وضعیت در حالی است که روز گذشته چندین شهر ترکیه صحنه تظاهرات ضد دولتی در اعتراض به بی توجهی دولت به وضعیت کردها بود و پلیس در چندین شهر برای پراکنده کردن معترضان مجبور به استفاده از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور شد.

کد N897189

وبگردی