آفتاب

اف بی آی: داعش در مقایسه با القاعده خطری بزرگتر برای آمریکاست

اف بی آی: داعش در مقایسه با القاعده خطری بزرگتر برای آمریکاست

رئیس اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) اعلام کرد: تلاش گروه تروریستی داعش برای ترغیب آمریکایی‌ها به سمت افراط گرایی برای آمریکا به مراتب تهدیدی بزرگتر نسبت به حمله‌ای خارجی از سوی القاعده محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس‌، جیم کومی رئیس اداره اف بی آی گفت: گروه داعش تعداد بسیاری از آمریکایی‌ها را از طریق کمپین یک ساله رسانه‌های اجتماعی تحت تاثیر قرار داده و از مسلمانانی که نمی‌توانند به خاورمیانه سفر کنند خواسته تا در جایی که زندگی می‌کنند دست به کشتار بزنند.

وی افزود: توییتر اعلام کرده بیش از 21 هزار طرفدار انگلیسی زبان وب سایت گروه تروریستی داعش را دنبال می‌کنند و ممکن است هزاران تن از آنها ساکنین آمریکا باشند.

کومی ادامه داد: اف بی آی تعداد بسیاری از مردم را در چند هفته اخیر که افراط گرا شده بودند دستگیر کرد.

وی همچنین به بازداشت چندین تن که قصد داشتند در تعطیلات چهارم ژوئیه سال جاری میلادی حملاتی انجام دهند اشاره کرد.

کومی گفت: گفتن این که محمد یوسف عبدالعزیز فرد مسلحی که پنج نیروی آمریکایی را هفته گذشته کشت افراطی شده است یا خیر زود است.

خانواده عبدالعزیز اعلام کرده که وی سابقه استفاده از مواد مخدر و ابتلا به بیماری افسردگی را داشته است.

کومی گفت: داعش تلاش می‌کند مردمی را تحت تاثیر قرار دهد که القاعده هرگز از آنها به عنوان یک عامل استفاده نمی‌کند چرا که آنها اغلب بی‌ثبات هستند و به مواد مخدر روی آورده‌اند.

وی افزود: آمریکا چندین آمریکایی بین سن 18 تا 62 سال را که به سوریه یا عراق سفر کرده و به داعش پیوسته‌اند ردگیری کرده‌اند.

وی افزود: من به شدت نسبت به آنچه که نمی‌توانم ببینم نگرانم چرا که داعش نیروهای آمریکایی را از طریق نرم افزارهایی که قابل شنود و جاسوسی نیستند، جذب می‌کند.

انتهای پیام

کد N897128

وبگردی