آفتاب

دیدار سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا باسناتورهای جمهوریخواه

دیدار سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا باسناتورهای جمهوریخواه

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا با هدف تداوم تلاش های این رژیم در جلوگیری از تصویب توافق هسته ای با ایران موسوم به «برجام»در کنگره، با ۴۰ سناتور تندرو جمهوریخواه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری اسرائیل نشنال نیوز، «ران درمر» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا با حدود ۴۰ سناتور تندرو جمهوریخواه آمریکا دیدار کرد تا آنها را به رأی منفی کنگره علیه توافق هسته‌ای ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) با ایران ترغیب کند.

درمر در این دیدار به سناتورها گفت: توجه به ماهیت ایران در مقایسه با بررسی دقیق جزئیات توافق هسته‌ای اخیر اهمیت بیشتری دارد.

«دیو برات» نماینده جمهوریخواه ایالت ویرجینیا در خصوص این دیدار تصریح کرد: در این دیدار که یک ساعت به طول انجامید درمر از آنها خواست بیش از توجه به جزئیاتی از قبیل سانتریفیوژها و سال ها [تعداد سال های مرتبط با لغو تحریم ها] به این مسأله توجه کنند که چه کسی در طرف دیگر این توافق هسته ای قرار گرفته است.

گفتنی است، مقامات دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا نیز در تلاش برای جلب نظر کنگره و خروج از انزوای این کشور، در جلسه ای با حضور خبرنگاران روزنامه صهیونیستی هاآرتص با انتقاد از مواضع «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفتند: اگر کنگره به توافق هسته ای اخیر با ایران رأی منفی بدهد، قدرت ایران افزایش یافته و آمریکا منزوی خواهد شد؛ چرا که دوستان ما نظام تحریم ها را ادامه نخواهند داد.

کد N897116

وبگردی