آفتاب

سازمان ملل: عراق بحران‌زده به کمک‌های بین‌المللی بیشتری نیاز دارد

سازمان ملل: عراق بحران‌زده به کمک‌های بین‌المللی بیشتری نیاز دارد

نماینده سازمان ملل در عراق ضمن اشاره به رویارویی این کشور با سخت‌ترین شرایط در تاریخ معاصرش بر ضرورت حمایت و همکاری جامعه بین‌الملل با دولت، رهبری و مردم عراق تاکید کرد.

نماینده سازمان ملل در عراق ضمن اشاره به رویارویی این کشور با سخت‌ترین شرایط در تاریخ معاصرش بر ضرورت حمایت و همکاری جامعه بین‌الملل با دولت، رهبری و مردم عراق تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سازمان ملل، جان کوبیس، نماینده سازمان ملل در عراق ضمن تاکید بر وجود امید، فرصت و رویکردهایی برای خروج عراق از بحران در این باره گفت: از زمان حمله گروه تروریستی داعش به عراق در سال گذشته این کشور با چالش‌های وحشتناک و مکرری مواجه بوده است.

کوبیس با اشاره به پیشروی روند سیاسی حل بحران در عراق خاطرنشان کرد، روند سیاسی در عراق بدون قدرت لازم در حرکت است.

وی ضمن قدردانی از دولت بغداد برای موفقیت‌های متعدد هشدار داد، وحدت پشت ایجاد دولت فعلی هنوز به مرحله وحدت در اهداف و اقدامات نرسیده است.

به گفته نماینده سازمان ملل در عراق، برای حفظ وحدت عراق، تقویت فرآیند آشتی عمومی و شکست داعش نیاز به اصلاحات مهم لجستیکی و قانونی هست که هنوز صورت نگرفته‌اند.

وی افزود: همکاری بغداد و اربیل نیز از جمله مسائلی است که برای حفظ وحدت و ثبات در عراق برای شکست داعش ضروری و لازم است.

کوبیس در ادامه اظهاراتش به کنترل بخش‌هایی از عراق توسط داعش اشاره و عنوان کرد: هنوز مانده تا حملات نیروهای امنیتی عراقی با حمایت‌های حیاتی نیروهای بسیج مردمی، داوطلبان قبایل سنی و ائتلاف ضد داعش بتواند تغییرات چشمگیری در شرایط این کشور ایجاد کند.

وی سپس به یادآوری هزینه‌های انسانی پرداخت که این درگیری‌ها در پی داشته است.

از زمان ارائه آخرین گزارش سازمان ملل درباره کشتار غیرنظامیان در عراق تا کنون 1200 غیرنظامی دیگر در این جنگ جان خود را از دست داده و 2000 تن زخمی شده‌اند.

نماینده سازمان ملل در این باره می‌گوید: گزارش‌های گسترده‌ای از حمله به غیرنظامیان، زیرساخت‌های شهری، آدم ربایی، تجاوز، به خدمت گرفتن کودکان و تخریب اموال عمومی وجود دارد که نقض صریح حقوق اساسی و آزادی هستند.

کوبیس درباره شرایط کمک‌رسانی در عراق نیز عنوان کرد: از هر چهار نفر یک تن به کمک‌های فوری نیاز دارند. در همین حال بیش از 3 میلیون تن بی‌خانمان بوده و حدود یک میلیون نفر نیز با تداوم درگیری‌ها طی ماه‌های آتی بی‌خانمان خواهند شد.

علاوه بر این نزدیک 300 هزار سوری برای حفظ جان خود از کشورشان به عراق گریخته‌اند.

نماینده سازمان ملل ضمن قدردانی از خیرین با اشاره به برخی گزارش‌ها مبنی بر پیوستن برخی از مردم عراق به داعش از روی ناچاری از جامعه بین‌المللی کمک‌های بیشتری را تقاضا کرد.

انتهای پیام

کد N897095

وبگردی