آفتاب
در دیدار با نخست‌وزیر ایتالیا؛

عباس: به دنبال دوستی با اسرائیلی‌ها هستیم

عباس: به دنبال دوستی با اسرائیلی‌ها هستیم

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر بر اصرار و پافشاری خود برای بازگشت به میز مذاکرات سازش با دشمن صهیونیستی تاکید و عنوان کرد: اسرائیلی‌ها دوست و همسایه ما هستند و ما به دنبال دست یابی به صلح و سازش با آن‌ها هستیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر بر اصرار و پافشاری خود برای بازگشت به میز مذاکرات سازش با دشمن صهیونیستی تاکید و عنوان کرد: اسرائیلی‌ها دوست و همسایه ما هستند و ما به دنبال دست یابی به صلح و سازش با آن‌ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه در دیدار با ماتئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا در بیت لحم اظهار داشت که ادامه اشغال فلسطین و شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی و عدم اجرای قطعنامه‌ها و معاهدات بین‌المللی، بزرگترین خطر و تهدید برای صلح و سازش در منطقه به شمار می‌رود.

عباس بر نقش اتحادیه اروپا در کنار گذاشتن موانع موجود بر سر راه مذاکرات سازش و خروج از بحران‌های کنونی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: ما از ایتالیا و اتحادیه اروپا می‌خواهیم به ما برای از میان برداشتن موانع موجود و ازسرگیری مذاکرات سازش با اسرائیل کمک کنند.

عباس افزود: ما به صلح و سازش اعتقاد داریم و حامی راه حل تشکیل دو کشور هستیم و تلا‌ش‌های ما برای عضویت در سازمان‌ها و نهادها و قطعنامه‌های بین‌المللی به هیچ وجه به ضرر کسی نیست، بلکه هدف ما صرفا حضوری فعال در عرصه بین‌الملل است.

محمود عباس ضمن تاکید بر پایبندی به وحدت ملت و سرزمین فلسطین و دوری از هرگونه راه حل موقت، اظهار داشت: ما به دنبال تشکیل دولت وحدت ملی بر اساس برنامه‌های سیاسی مشترک هستیم و پس از آن در پی برگزاری انتخابات خواهیم بود و همزمان با آن به تلاش‌های خود برای کاهش حجم رنج و محنت‌های ملت فلسطین ادامه می‌دهیم همانگونه که تاکنون نیز تلاش‌های زیادی برای بازسازی غزه انجام شده است.

نتانیاهو: صلح در فلسطین منوط به پذیرش "یهودیت اسرائیل" از سوی فلسطینیان است

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این رژیم در گذشته از برخی مناطق فلسطینی تحت اشغال خود عقب نشینی کرد و این اقدام منجر به سیطره گروه‌های مقاومت و اسلامگرا بر آنها شد، لذا نمی خواهد دوباره این تجربه را تکرار کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو در مراسمی که به مناسبت سفر نخست وزیر ایتالیا به فلسطین اشغالی ترتیب داده شده بود، مدعی شد: ما خواهان امضای توافق صلح با فلسطینیان هستیم، اما این صلح باید صلحی واقعی و پایدار باشد.

نتانیاهو تصریح کرد: صلح با فلسطینیان در حالی ممکن است که صلحی واقعی باشد و همان طوری که از ما می‌خواهند آنها را به رسمیت بشناسیم، خودشان هم باید "حق ملت یهود برای تشکیل کشور یهودی" را به رسمیت بشناسند و با خلع سلاح مناطق فلسطینی نشین که مستلزم حضور امنیتی دراز مدت رژیم صهیونیستی در این مناطق است، موافقت کنند.

وی افزود: کشورهای اروپایی بدون اطلاع از واقعیت‌های موجود از اسرائیل انتقاد می‌کنند، اما باید بدانند که صلح میان طرفین فلسطینی و اسرائیلی تنها در صورتی ممکن است که فلسطینیان "یهودیت کشور اسرائیل" را قبول کرده و به نیازهای امنیتی آن در مناطقی را که قرار است از آنها عقب نشینی کند، اذعان کنند.

انتهای پیام

کد N897005

وبگردی