آفتاب
رئیس جمهوری نیجریه:

خودداری آمریکا از تسلیح ارتش نیجریه به نفع بوکوحرام است

خودداری آمریکا از تسلیح ارتش نیجریه به نفع بوکوحرام است

«محمد بوهاری» رئیس جمهوری نیجریه با انتقاد از رویکرد آمریکا در مبارزه با تروریسم، عدم تأمین تسلیحات مورد نیاز نیجریه در مبارزه با گروه تکفیری بوکوحرام را در جهت منافع این گروه تروریستی قلمداد نمود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد بوهاری رییس جمهور نیجریه در پایان سفر خود به آمریکا اعلام کرد که خودداری آمریکا از تأمین سلاح برای ارتش نیجریه به بهانه نقض حقوق بشر، به نفع گروه تروریستی بوکوحرام خواهد بود.

وی که در اولین دیدار خود از آمریکا از زمان به قدرت رسیدنش در ۲۹ ماه می سال جاری با وعده دریافت کمک های اندک نظامی برای مبارزه با گروه افراطی بوکوحرام آمریکا را ترک می کند در این باره گفت: دولت آمریکا می گوید که چون نیجریه به نقض حقوق بشر متهم است، این کشور نمی تواند به نیجریه تسلیحات نظامی ارسال نماید.

بوهاری در سخنان خود در واشنگتن تصریح کرد: جای تأسف دارد که بگویم در پوشش اتهامات بی اساس نقض حقوق بشر توسط ارتش نیجریه، نمی توانیم به سلاح های استراتژیک لازم برای مبارزه با تروریسم دست یابیم.

بوهاری اتهامات مذکور را بی اساس دانست.

بوهاری دیروز در مصاحبه ای از آغاز نبرد نیروهای چندملیتی آفریقا تا ۱۰ روز آینده با گروه تروریستی بوکوحرام خبر داده و شکست آنان را ۱۸ ماه یا حتی کمتر پیش بینی کرده بود.

از زمان روی کار آمدن بوهاری به عنوان رئیس جمهور نیجریه و وعده مبارزه تمام عیار با این گروه تروریستی، بوکوحرام عملیات های انتحاری خود را در این کشور تشدید کرده است.

کد N896948

وبگردی