آفتاب
بثینه شعبان:

غرب لزوم تغییر روش در سوریه را درک کرده است/توافق نشان قدرت ایران

غرب لزوم تغییر روش در سوریه را درک کرده است/توافق نشان قدرت ایران

مشاور رئیس جمهوری سوریه با بیان اینکه غرب به تغییر اسلوب خود در زمینه سوریه روی آورده توافق هسته ای را نتیجه مقاومت و نشانگر قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی و رسانه ای رئیس جمهوری سوریه در گفتگو با شبکه المیادین اعلام کرد که در زمان کنونی اولویت سوریه خشکاندن ریشه های تروریسم و حامیان آن است.

وی  در ادامه افزود: غرب امروز لزوم تغییر اسلوب خود را در زمینه سوریه درک کرده و دریافته است که باید حقوق و کرامت ملتها را درنظر بگیرید.

شعبان در ادامه ضمن اشاره به جمع بندی نهایی وین درخصوص توافق هسته ای اعلام کرد که در توانفق هسته ای اخیر میان ۱+۵ همه دنیا دخیل خواهد بود چر اکه این مسئله نشانگر تمایل و توجه به مذاکره و اتخاذ راهکارهای مسالمت آمیز و همچنین تعامل با کشورها به دور از تحریم و تهدید است.

وی همچنین اعلام کرد که این توافق گویای پایداری ملت ایران و قدرت نمایی ایران در مذاکره با غرب و دستیابی به نتایج مهم است.

مشاور رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به سوالی در خصوص تأثیر توافق هسته ای بر وضعیت سوریه گفت: سوریه به عنوان کشوری در منطقه از تمایلات موجود برای ایجاد صلح بهره مند می شود و دمشق خواهان منع گسترش تسلیحات هسته ای و رهایی منطقه از آن است.

وی افزود: این توافق نشانگر توجه و استقبال غرب به مذاکره و جایگزین کردن آن به جای تهدید و تحریم است و این امر بدون شک برای سوریه و منطقه مفید خواهد بود.

شعبان در ادامه تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران کشوری به تکامل رسیده و پخته است و نمی توان آن را زیر فشار گذاشت.

وی در ادامه بر موضع سوریه در ادامه مذاکرات مسالمت آمیز برای حل بحران این کشور تأکید کرد.

کد N896884

وبگردی