آفتاب

بیش از ۴۰ نفر در انفجارهای نیجریه کشته شدند

بیش از ۴۰ نفر در انفجارهای نیجریه کشته شدند

انفجار بمب در چند ایستگاه اتوبس در شهر «گومبی» واقع در شرق نیجریه منجر به کشته شدن بیش از ۴۰ نفر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، شاهدان عینی می گویند در چند ایستگاه اتوبوس صدای انفجار شنیده اند. بر این اساس نخستین انفجار در منطقه «دادین کوا» و انفجارهای دیگر در منطقه «دوکو» به وقوع پیوسته است.

به گفته شاهدان، تعیین انتحاری بودن انفجار و یا بمبگذاری بودن آن غیر ممکن است، با این حال گفته می شود مواد انفجاری توسط شورشیان گروهک بوکوحرام کار گذاری شده است. این گروهک طی ماه های گذشته نیز عملیات تروریستی مشابهی را در ایستگاه های شلوغ اتوبوس، مساجد و کلیساها انجام داده است.

یکی از نیروهای امدادی در این زمینه گفت، گروه امداد و نجات جسد ۱۲ نفر را در انفجار منطقه دادین کوا کشف کرده است. «فواجی تاجیری» سخنگوی رسمی پلیس ایالات گومبی وقوع انفجارها را تاکید کرد ولی اشاره ای به جزئیات خسارت های جانی و مالی آن نکرد.

در همین راستا صاحب یک مغازه در نزدیکی ایستگاه دوکو گفت: شماری از عابران اجساد کشته شدن را از زیر آوارها بیرون کشیدند که تعداد آنها بالغ بر ۳۰ نفر بود.

گفتنی است شهر گومبی پنجشنبه گذشته نیز شاهد سلسله انفجارهایی بود که منجر به کشته شدن ۴۹ نفر شد. محمدو بوهاری رئیس جمهور نیجریه گفت از ۲۹ ماه می نبرد علیه بوکوحرام در اولویت قرار گرفته است چرا که روند انفجارها تشدید شده و جان بیش از ۷۵۰ نفر را گرفته است.

کد N896691

وبگردی