آفتاب
تحولات امنیتی عراق؛

۴۸ کشته و زخمی در انفجار بغداد/ هلاکت ده ها داعشی در حملات هوایی

۴۸ کشته و زخمی در انفجار بغداد/ هلاکت ده ها داعشی در حملات هوایی

یک منبع در پلیس عراق اعلام کرد در انفجار منطقه شهدا البیاع در جنوب بغداد ۱۸ نفر کشته شده و ۳۱ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع عربی، این یک منبع با بیان اینکه تعداد نهایی قربانیان انفجار بغداد به ۴۸ کشته و زخمی رسید، افزود: تمام مجروحان به بیمارستان منتقل شدند و نیروهای امنیتی منطقه را به منظور ممانعت از انفجارهای مشابه محاصره کردند.

خبر دیگر اینکه نیروهای ارتش عراق از کشته شدن ۱۷ نفر از تروریست های داعش در بمباران هوایی خبر دادند. گروه رسانه های جنگی با صدور بیانیه ای افزود: هواپیماهای ائتلاف بین المللی با همکاری سرویس های اطلاعاتی عراق پایگاه های داعش در شهر فلوجه را بمباران کردن که منجر به کشته شدن ۱۷ نفر از تروریست های مسلح داعش شد.

همچنین منابع محلی استان الانبار اعلام کردند: نیروهای امنیتی با همکاری هواپیماهای ارتش عملیات آزادسازی دانشگاه الانبار از کنترل تروریست های داعش را شروع کردند.

در غرب الرمادی نیز ۱۴ تروریست داعشی در عملیات امینتی منطقه در غرب الرمادی کشته شدند. یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین تاکید کرد: در حملات هوایی شمال تکریت نیز ۱۰ نفر از تروریست های داعش کشته شدند.

سعید مموزینی مسئول حزب دمکرات کردستان در موصل گفت: ۵۰ تروریست داعشی در نتیجه درگیری های داخلی کشته شدند. به گفته وی در پی شکست های داعش، ابوبکر البغدادی سرکرده داعش در پیام خود از رهبران این گروهک به خاطر درگیری های داخلی انتقاد کرده است.

کد N896689

وبگردی