آفتاب

تاکید دمیستورا بر فوریت راه حل سیاسی بحران سوریه در جریان سفر به تهران

تاکید دمیستورا بر فوریت راه حل سیاسی بحران سوریه در جریان سفر به تهران

«استفان دمیستورا» نمایندۀ ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، در ملاقات‌های خود با مسئولان ارشد وزارت امور خارجه کشورمان بر فوریت دستیابی به یک راه حل سیاسی تحت هدایت سوری ها برای مناقشه سوریه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن کامل بیانیۀ سخنگوی استفان دمیستورا نماینده ویژۀ سازمان ملل متحد در سوریه که در شهر ژنو صادر شد و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، آن را منتشر کرده به شرح زیر است:

استفان دمیستورا نمایندۀ ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه، در سفر خود به تهران با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و حسین امیرعبداللهیان، معاون امور عربی و آفریقایی وزارت خارجه ملاقات کرد.

در این ملاقات‌ها، وی بر فوریت یک راه حل سیاسی تحت هدایت سوری ها برای مناقشه سوریه تأکید کرده و به تبادل نظر در مورد نحوۀ هدایت روند سیاسی، با حمایت شورای امنیت، پرداخت.

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه ،تحلیل های آقایان ظریف و امیرعبداللهیان در مورد وضعیت منطقه و تاثیر آن بر مناقشه سوریه را بدقت مورد توجه قرار داد.

وی بر عدم وجود یک راه حل نظامی برای این مناقشه تاکید کرده و تعهد همه طرف های درگیر به رعایت اصل حمایت از غیرنظامیان را یادآور شد.

مشورت های آقای دمیستورا بخشی از فرایند جاری برای کسب نظر همه طرف های سوری، منطقه ای و بین المللی در مورد عملیاتی کردن بیانیۀ ژنو است. در این خصوص، آقای دمیستورا به ملاقات های جداگانه با طرف های ذینفع منطقه‌ای و اعضای شورای امنیت ادامه می دهد. نماینده ویژه، به منظور تهیه گزارش به شورای امنیت، در حال نهایی کردن پیشنهادات خود به دبیرکل در خصوص راه های حمایت از طرف های سوری جهت یافتن راه حل سیاسی برای این مناقشه است.

انتهای پیام

کد N896633

وبگردی