آفتاب
«جوزف لیبرمن» مدعی شد:

بیش از دو سوم آرائ برای لغو وتوی اوباما در کنگره وجود دارد

بیش از دو سوم آرائ برای لغو وتوی اوباما در کنگره وجود دارد

«جوزف لیبرمن» سناتور سابق آمریکایی مدعی شد که برای لغو وتوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درخصوص توافق هسته ای با ایران (برجام) بیش از دو سوم رأی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی فری بیکن، «جوزف لیبرمن» از تعداد کافی مخالفان توافق هسته ای در کنگره برای لغو وتوی رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

لیبرمن گفت: به نظر من برخی از این مخالفان، شاید هم اکنون در صحنه نباشند، ولی آنجا آماده هستند. اگر آنهایی که قبلاً گفته اند با توافق هسته ای ایران مخالفت خواهند کرد را با آنهایی که هنوز در این مورد تصمیم نگرفته اند با هم حساب کنیم، بیش از دو سوم در هر دو مجلس خواهند شد تا بتوانند وتوی اوباما را لغو کنند.

این سناتور پیشین آمریکایی مدعی شد:  اعضاء کنگره این رأی گیری را جدی گرفته و پیامدهایش را نیز در نظر دارند. لیبرمن گفت توافقی که موجب شود تحریم ها برداشته شوند و بازرسی های هر زمان و هر مکان را ایجاد نکند، بسترهای لازم برای تبدیل ایران به قدرت هسته ای را محیا کرده و موجب کمک این کشور به  تروریسم در دنیا خواهد شد.

او ادامه داد: آنها به تحریم ها رأی دادند و تنها در صورت خاتمه برنامه تسلیحات هسته ای ایران، تحریم های اقتصادی علیه این کشور را لغو خواهند کرد. اگر تحریم ها برداشته شوند، پس از چند سال ایرانی ها می توانند به قدرت هسته ای تبدیل شوند.

کد N896555

وبگردی