آفتاب

پاکستان و چین آماده تضمین توافق صلح افغانستان-طالبان

پاکستان و چین آماده تضمین توافق صلح افغانستان-طالبان

در حالی که مذاکرات میان مقام‌های دولت افغاستان و طالبان در حال انجام است، تسهیل‌کنندگان کلیدی این مذاکرات- پاکستان و چین- آماده ایفای نقش ضامن‌ برای یک توافق احتمالی صلح هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، مقام‌های دولت کابل و طالبان هفتم ژوئیه 2015 در پاکستان با یکدیگر در حضور مقام‌های پاکستانی، چینی و آمریکایی دیدار کردند.

روزنامه اکسپرس تریبیون گزارش داد که اسلام‌آباد و پکن آماده تضمین توافق صلح میان کابل و طالبان با هدف پایان دادن به "سوءتفاهم‌های" دو طرف هستند.

یک مقام ارشد دولت اسلام‌آباد گفت: ما آماده برداشتن گام‌های بعدی هستیم. ما می‌خواهیم حتی به عنوان ضامن برای توافق صلح میان طالبان و کابل عمل کنیم.

وی افزود: پاکستان روند مذاکرات صلح را در افغانستان تسهیل کرده است و اگر قرار باشد این توافق صلح به نتیجه برسد و در آن پیشرفت حاصل شود، دولت پاکستان نقش تسهیل‌کننده خواهد شد.

وزارت امور خارجه چین نیز اعلام کرد که پکن آماده همکاری با طرف‌های موجود در مذاکرات صلح است و می‌تواند نقش سازنده‌ای را در دستیابی به روند صلحی پایدار و جامع ایفا کند.

انتظار می‌رود که دو طرف دخیل در مذاکرات صلح افغانستان برای دور دوم این مذاکرات با هم دیدار کنند اما زمان آن مشخص نشده است.

انتهای پیام

کد N896518

وبگردی