آفتاب
جان کری:

آمریکا در برابر اقدامات ایران در منطقه به صورت جدی عمل خواهد کرد

آمریکا در برابر اقدامات ایران در منطقه به صورت جدی عمل خواهد کرد

«جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با روزنامه الشرق الوسط از نشست چند هفته آینده در دوحه قطر با هدف متقاعدسازی حکام عرب حوزه خلیج فارس در قبال توافق هسته ای با ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه اختصاصی خود با روزنامه الشرق الاوسط از سفر قریب الوقوع خود به قطر با هدف اطمینان بخشی به سران کشورهای حوزه خلیج فارس از توافق هسته ای اخیر با ایران (برجام) خبر داد و ایران را به دلیل آنچه حمایت از تروریسم ادعا نمود، منزوی خواند.

جان کری در این مصاحبه که پس از مصاحبه مبسوط خود با روزنامه العربیه بود، با اشاره به آنچه برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از آن به عنوان نگرانی از برجام نام می برند گفت: تا چند هفته آینده به دوحه قطر سفر کرده و با سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس درخصوص این توافق رایزنی و گفتگو خواهم نمود.

وی در تلاش برای پاسخ به نگرانی حکام عرب منطقه خلیج فارس، بار دیگر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت که آمریکا در مقابله با ایران در منطقه جدی است.

وی با طرح ادعای تحرکات نامشروع ایران در منطقه ادامه داد: فکر می کنم با قانع کردن کشورهای عربی برای عملکرد مؤثرترشان در منطقه در راستای مقابله با نفوذ ایران، به علاوه محدودیت هایی که ما بر ایران اعمال کرده ایم، کشورهای عرب به طرز قابل توجهی می توانند اهداف خود را پیش ببرند.

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به فرمایشات روز شنبه مقام معظم رهبری مبنی بر «تفاوت 180 درجه ای سیاست خارجی ایران و آمریکا و تداوم حمایت ایران از متحدان خود» مدعی شد: این اظهارات نگران کننده است.

کد N896476

وبگردی