آفتاب

آنکارا: عامل حمله سوروچ تبعه ترکیه‌ بود اما به سوریه رفت و آمد داشت

آنکارا: عامل حمله سوروچ تبعه ترکیه‌ بود اما به سوریه رفت و آمد داشت

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که عامل حمله تروریستی به شهر سوروچ این کشور تبعه ترکیه بوده و تحقیقات نشان می‌دهد که وی به سوریه رفت و آمد داشته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، وزارت کشور ترکیه این فرد را شیح عبد الرحمن الاگُز جوانی 20 ساله و از ساکنان استان آدیامان در جنوب شرق ترکیه معرفی کرده است.

بنابر این بیانیه، وی سال گذشته دست کم یک بار به سوریه سفر کرده است و احتمالا با گروه‌های تندرو در این کشور ارتباط برقرار کرده است.

خانواده وی از ارتباط احتمالی شیح با داعش اعلام بی‌اطلاعی کرده‌اند و گفته می‌شود برادر کوچکترش هم ناپدید شده است.

انفجار روز دوشنبه در شهر سوروچ که در تجمع کردهای این شهر روی داد به کشته شدن بیش از 30 تن و زخمی شدن 100 تن دیگر انجامید.

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه پس از این انفجار به جنوب شرق کشورش سفر کرد و به کردها اطمینان داد که تدابیر امنیتی شدیدتری برای حفاظت از آنها اتخاذ خواهد شد.

در پی این انفجار ناآرامی‌هایی در مناطق شرقی و جنوبی ترکیه که بیشتر کرد نشین هستند و حتی استانبول رخ داد و تظاهرات‌هایی علیه دولت از سوی کردها برگزار شد.

امروز نیز دو نیروی پلیس ترکیه در جنوب شرق این کشور کشته شدند که تحقیقات برای مشخص شدن ارتباط احتمالی آن با حادثه تروریستی روز دوشنبه ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N896413

وبگردی