آفتاب
توصیه‌های یک عضو کمیسیون امنیت مجلس درباره برجام،

ملت ایران با تبعیت از رهبری دستاورد هسته‌ای را مایه تقویت وحدت خود می‌سازند

ملت ایران با تبعیت از رهبری دستاورد هسته‌ای را مایه تقویت وحدت خود می‌سازند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ارزیابی مثبت از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان، اظهار کرد: ما امروز توانستیم انرژی هسته‌ای را تثبیت کنیم که این اتفاق مبارکی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جواد جهانگیرزاده در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، گفت: آنچه در توافق اخیر بیشتر باید بدان توجه داشت تصمیم‌گیری مهمی است که نظام جمهوری اسلامی ایران با اتخاذ استراتژی هوشمندانه مذاکره توانست بهانه‌های واهی چند سال اخیر دشمنان ملت را به پوش تبدیل کنند.

وی ادامه داد: تصمیم نظام جمهوری اسلامی از آن جهت دقیق است که توانستیم انرژی هسته‌ای را به جایی برسانیم که آن را تثبیت کنیم و این اتفاق مبارک نتیجه تلاش‌های دانشمندان شهید و جوانان نخبه کشور، حمایت ملت انقلابی و مقاومت آنها در برابر تحریم‌های ظالمانه و هدایت‌های رهبری است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: تثبیت انرژی هسته‌ای با داشتن چرخه غنی سازی، محافظت از فرایند تحقیق و توسعه، حفظ تمامی تاسیسات هسته ای از جمله آب سنگین اراک در حالی صورت گرفت که جهان بر صلح آمیز بودن آن اذعان می کند، تثبیت در حالی رخ داد که رفتار ظالمانه غرب در اعمال تحریم های ستمکارانه بر علیه مردم ایران فرو پاشید.

جهانگیرزاده افزود: آنچه در برجام و قطعنامه شورای امنیت در خصوص به رسمیت شناختن برنامه غنی سازی ایران آمده است خط بطلانی بر تلاش های مکارانه غربی ها در طول سالیانی بود که رسانه‌های کینه توز غربی در پی تصویرسازی مشمئز کننده از مهمترین نقطه امنیت و ثبات منطقه یعنی ایران بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس همچنین اظهار کرد: رفتارهای برخی دولتمردان غربی به ویژه آمریکایی‌ها و برخی اظهارات در شرایط فعلی و خط و نشان کشیدن‌های مکرر پس از توافق و اقدام اخیر شورای امنیت سازمان ملل مطئمنا انحراف افکار عمومی ملت ایران را در پی نخواهد داشت به دلیل اینکه آنان با تبعیت از رهبری این دستاورد را مایه تقویت وحدت خود خواهند ساخت بنابراین بر نخبگان و برگزیدگان ملت است که با در نظر گرفتن مفاد کلان موضوع به محافظت از عناصر ضروری و سازنده وحدت و پرهیز از هر گونه انشقاق توجه ویژه داشته باشند.

این عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: البته توجه به این نکات نباید ما را از بررسی دقیق و توجه ویژه به ملاحظات موجود در توافق بازدارد، اما باید مراقبت کنیم تا در بررسی اجزا اصل موضوع مورد غفلت واقع نشود و در کنار بررسی اجزا باید این دستاورد را نقطه رشد و توسعه کشور بدانیم و دقت کنیم که در موقعیت بی‌سابقه، شرایط اقتصادی آینده را با چه استراتژی دنبال خواهیم کرد، مطمئنا تقویت ایران در منطقه و ارتقای توانمندی‌های اقتصادی همراه با تقویت سیاسی مدنظر تمامی دلسوزان نظام، دولت، مجلس و سایرارکان مهم نظام است.

جهانگیرزاده خاطرنشان کرد: رفع دغدغه بیکاری، ارتقای اقتصادی و توسعه فضای کسب و کار ماموریت‌های مهمی است که دولت و مجلس را وا می دارد که ضمن توجه ویژه به کارکردهای برجام و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به طور جدی به این ماموریت های مهم بیندیشند چرا که در مرحله بسیار مهم تاثیر گذارقرار گرفتیم و این مهم آزمایش عظیمی را برای ما ایجاد کرده است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: وقتی هفت ماه پیش وزیر خارجه وقت و حکومت جنگ طلب خائن سعودی سراسیمه برای جلوگیری از توافق بسیج شدند وزیر خارجه این کشورحامل این پیام بود که غربی‌ها رفتند تا آنان قیمت نفت را پایین آورند تا ایران تسلیم شود. این تجربه تلخی است که سعودی‌ها نه تنها جانب مسلمانان را نگرفتند بلکه عمال صهیونیستها گشتند اما دنیا به ویژه آمریکای فریبکار و سعودی های خائن بدانند این ملت و مسئولان آن ثابت کرده‌اند که توانایی اداره کشور در هر شرایطی را دارند.

انتهای پیام

کد N896339

وبگردی