آفتاب

مظلومی: با چشم بسته تصمیم نمی‌گیرم/ ریوالدو را در ایران خوش‌اخلاق می‌کنیم

مظلومی: با چشم بسته تصمیم نمی‌گیرم/ ریوالدو را در ایران خوش‌اخلاق می‌کنیم

سرمربی استقلال می‌گوید در صورتی که باشگاه استقلال نتواند با امیرحسین صادقی و هاشم بیک‌زاده جهت فسخ قرارداد به توافق برسد این دو بازیکن به صورت قانونی در استقلال حضور خواهند داشت.

پرویز مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره مسائل مختلفی صحبت کرد. این گفت‌وگو به شرح زیر است:

* اگر اجازه دهید صحبت‌مان را از حضورتان در استقلال شروع کنیم. جو استقلال چقدر با سه سال پیش متفاوت شده است؟

به هر حال تغییرات زیادی در استقلال رخ داده و کادر مدیریتی این باشگاه هم عوض شده است. تفکرات جدید در باشگاه حاکم شده و در کل خیلی چیزها تغییر کرده است. از طرفی دیگر استقلال خانه من است و من هیچ وقت از خانه‌ام دور نبوده‌ام. امیدوارم امسال بتوانم دل هواداران را شاد کنم چرا که آن‌ها همیشه به من لطف داشته‌اند و من هرچه دارم از استقلال و لطف این هواداران است. امیدوارم این هواداران در رقابت‌های لیگ به استادیوم بیایند و ما را تنها نگذارند. آن‌ها مطمئن باشند من هر کاری که بتوانم می‌کنم تا استقلال را به موفقیت برسانم.

* ظاهرا فردا (پنجشنبه) استقلال دیداری تدارکاتی با استقلال خوزستان دارد. به صورت کلی درباره مصاف‌های تدارکاتی‌تان صحبت کنید.

ما زمان کمی داشتیم و البته به دنبال بهانه‌جویی نیستم اما در همین زمان کم سعی کردیم استفاده کامل را از تمرینات داشته باشیم. با قدرت کار را شروع کرده‌ایم و جهت آماده‌تر شدن تیم مصاف‌های تدارکاتی هم برگزار کرده‌ایم. البته به اصطلاح فوتبالی‌ها هنوز بدن‌های بازیکنان آزاد نشده است. ما یک هفته قبل از لیگ سعی می‌کنیم این کار را انجام دهیم تا بازیکنان آماده مصاف در رقابت‌های لیگ برتر شوند. بازی‌های تدارکاتی کلا مثبت هستند و شرایط تیم را بهتر می‌کنند. در مجموع خارج از نتیجه دیدارهای تدارکاتی خوبی داشته‌ایم و به اهداف‌مان نزدیک شده‌ایم.

* اولین مصاف استقلال در لیگ برتر برار سیاه جامگان است و باید برای این دیدار به مشهد بروید. نظرتان درباره این دیدار چیست؟

به هر حال امام رضا (ع) ما را طلبیده و اینکه اولین بازی‌مان در مشهد است را به فال نیک می‌گیرم. خیلی خوب است که قبل از شروع لیگ به پابوس امام رضا (ع) می‌رویم و ان‌شاءالله استارت پیروزی‌هایمان در لیگ برتر را در مشهد مقدس می‌زنیم. هواداران ما در مشهد هم حتما را تنها نمی‌گذارند و در آن بازی به کمک ما می‌آیند.

* تکلیف یعقوب کریمی با استقلال به کجا رسید؟ ظاهرا شما به دنبال گزینه‌های جایگزین برای این بازیکن هستید؟

نمی‌گویم که حضور کریمی در استقلال کاملا منتفی است. واقعیت ماجرا این است که ما با این بازیکن توافق کردیم و قرار بود سه هفته پیش به اصفهان برود و رضایت‌نامه‌اش را از سپاهان بگیرد. این امر قرار بود بدون دخالت باشگاه استقلال صورت بگیرد. یعنی هرچقدر پول رضایتنامه کریمی بود باید خودش پرداخت می‌کرد چه 50 میلیون باشد چه 400 میلیون. به هر حال ظاهرا سپاهانی‌ها رقمی را اعلام کرده‌اند و کریمی هم فعلا این پول را پرداخت نکرده است. این مسئله ارتباطی به باشگاه استقلال ندارد و من از طریق شما به هواداران می‌گویم که به این نکات توجه داشته باشند که برخی مسائل بر عهده باشگاه نبوده و بهتر است با اطلاعات بیشتری در این باره قضاوت کنند. خیلی از هواداران در کوچه و خیابان ما را می‌بینند و می‌گویند فلان بازیکن را بگیر یا چرا فلانی رفت ولی بهتر است به این نکات جانبی هم توجه کنند. ما قطعا کاری نمی‌کنیم که به ضرر استقلال باشد.

* خیلی از اهالی فوتبال شما را به عنوان فردی می‌شناسند که از صراحت کلام خاصی برخوردار است. دوست داریم با صراحت به این سوال جواب دهید که آیا صحت دارد که شما خواهان برگشتن صادقی و بیک‌زاده به استقلال شده‌اید؟

جهت اطلاع مردم و هواداران عزیز این مسئله را سعی می‌کنم به صورت شفاف جواب دهم و امیدوارم ابهامی باقی نماند. ما یک سری بازیکن داریم که با استقلال قرارداد دارند. وقتی که قرارداد این بازیکنان به صورت دو طرفه فسخ نشود، آن‌ها بازیکن ما هستند. یک بازیکن هست مثل عنایتی که آمد دو طرفه قراردادش فسخ شد و به تیم جدیدش هم رفت. جا دارد از او بابت همکاری و لطفی که داشت تشکر کنم. یا مثلا فروزان که می‌خواست روز گذشته به تمرین استقلال بیاید اما در نهایت چون با مسئولان به توافق رسید قراردادش را فسخ کرد و به تیم جدیدش منتقل شد. در نظر داشته باشید که ما نمی‌توانیم قرارداد هیچ بازیکنی را یک طرفه فسخ کنیم. برخی از دوستان علاقه‌مند هستند که در استقلال حضور داشته باشند. ما تا جایی که به خیر و صلاح تیم باشد، کار را ادامه می‌دهیم. اگر قرارداد برخی از این دوستان با استقلال فسخ نشود، طبیعتا بازیکن ما خواهند بود و اگر بتوانند به تیم ما کمک کنند، در خدمت‌شان هستیم. ما به کسی نمی‌توانیم بگوییم برو چرا که وقتی این اتفاق بیفتد اولین حرفی که به ما می‌زنند می‌گویند پول‌مان را بدهید تا برویم. مردم از خیلی از این مسائل اطلاع ندارند و در کوچه و خیابان به ما می‌گویند که چرا فلان بازیکن نیامد و چرا فلان بازیکن را نگه نداشتید. یک سری از مشکلات هست که وجود دارد و مردم باید صبور باشند و به ما اطمینان داشته باشند تا ما کار را پیش ببریم. همان طور که گفتم اگر ما با بازیکنی توافق نکنیم و قراردادش فسخ نشود، در خدمت او خواهیم بود. شاید بعضی از این بازیکنانی که به آن‌ها نیاز نداریم و نتوانسته‌ایم قراردادش را فسخ کنیم هم در کنار ما باشند و شاید به برخی از آن‌ها هم بگوییم که فقط در تمرین‌ها حاضر باشند و با بازیکنان امید تمرین کنند. من از همین جا خطاب به هواداران می‌گویم که اجازه دهند تا ما در آرامش کار را پیش ببریم. ما خیر و صلاح استقلال را می‌خواهیم و چشم بسته تصمیم نمی‌گیریم. مطمئن باشند پشت هر تصمیم ما یک فکر و مشورت وجود دارد. ما هر روز جلسات متعددی را برای نقل و انتقالات برگزار می‌کنیم.

*به عنوان سوال آخر و با توجه به اینکه گفتید که با چشم بسته تصمیمی را در استقلال نمی‌گیرید دوست داشتیم نظرت‌تان را راجع به انتقاد برخی رسانه‌ها از جذب ریوالدو و اینکه می‌گویند این بازیکن در برزیل آنقدر بداخلاق بوده که یک بار داور را تهدید کرده است چیست؟

مطمئن باشید ما در ایران او را خوش‌اخلاق می‌کنیم. او به لحاظ فنی رزومه بسیار قوی‌ای دارد و در بالاترین سطح فوتبال برزیل بازی کرده است و اگر هم به لحاظ اخلاقی مشکلی داشته باشد، آن را حل می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N896310

وبگردی