آفتاب

احتمال اقدام نظامی انگلیس در سوریه قوت گرفت

احتمال اقدام نظامی انگلیس در سوریه قوت گرفت

ایسنا نوشت:

وزیر دفاع انگلیس در صریح‌ترین اظهارات خود، به آماده شدن دولت این کشور برای اقدام نظامی علیه داعش در سوریه اذعان کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس در بیانیه خود که در آن به حضور پنج خلبان انگلیسی در حمله هوایی در انگلیس اشاره کرده بود، بر تمایل وزرا برای قانونی بودن عملیات در سوریه علیه داعش تاکید کرد.

فالون در این باره گفت: فرماندهی و کنترل داعش در شمال سوریه است. تروریست‌های این گروه از این منطقه سلاح و نیرو به عراق می‌فرستند. از این نقطه است که تاثیرات این گروه در جهان گسترش می‌یابد و در حقیقت تهدید علیه انگلیس نیز از این منطقه نشأت می‌گیرد.

وی ادامه داد: داعش بسیاری از شهروندان را کشته است و روشن است که قصد دارد به این قتل‌ها ادامه دهد.

اما اظهارات جولیان لوییز، رئیس کمیته دفاعی پارلمان انگلیس بیانگر اختلاف نظرات در این مجلس است. این نماینده محافظه‌کار اعلام کرده بود، حمله به داعش در سوریه این خطر را دارد که دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری این کشور تقویت شود.

لوییز در این باره گفته بود: حقیقت این است که شما باید با یکی از این دو «شیطان» مواجه شوید و تا زمانی که نتوانید بد را از بدتر تشخیص دهید، نمی‌توانید استراتژی مشخصی در سوریه داشته باشید.

در مقابل اظهارات فالون، ورنون کوکر، وزیر دفاع دولت سایه انگلیس، دولت را به دلیل عدم اعلام حضور نیروهای انگلیسی در حملات خاک سوریه محکوم کرد. با این حال فالون پنهان کردن این مساله از سوی دولت از چشم مردم و پارلمان را رد و تاکید کرد: هیچ چیز جدیدی درباره این اقدام وجود ندارد.

5252

کد N896243

وبگردی