آفتاب

قطعنامه سازمان ملل حادثه‌ای کم نظیر بود

قطعنامه سازمان ملل حادثه‌ای کم نظیر بود

رئیس جمهور در نخستین واکنش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره موضوع مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ خاطرنشان کرد: این قطعنامه حادثه‌ای کم نظیر و شاید بگوییم بی‌نظیر بود که در تاریخ کشور به عنوان یک روز تاریخی ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس جمهور  در جلسه امروز هیئت دولت با اشاره به مذاکرات هسته ای و تصویب قطعنامه 2231 شورای امنیت گفت: این توافق هسته ای به ضرر هیچ کس نیست.


آقای روحانی دولت گفت: راهی که این دولت برای حل مسائل موجود انتخاب کرد، مسیر تعامل سازنده بود و همگان دیدند که این راهبرد در مذاکرات هسته ای موفق شد.


وی افزود: شرایط امروز ایران باید شرایط امید و نشاط، نگاه به آینده بهتر و ایجاد فضای کار و تولید باشد.


رئیس جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: امروز ایران از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج شده  و این موفقیت بسیار بزرگی است.


روحانی با بیان اینکه ایران هر گونه مداخله در سرنوشت کشورها را قابل قبول نمی داند گفت: البته ما همیشه اعلام کرده ایم از مظلوم دفاع و از توان خود در مقابله با تروریسم استفاده می کنیم زیرا تروریسم را برای منطقه و جهان خطرناک می دانیم.


باید حوادث غیرمترقبه برای ما درس باشد


رئیس جمهور با اشاره به وقوع حوادث سیل و توفان در برخی مناطق کشور گفت: در حوادث غیر مترقبه تا جایی که می توانیم باید پیش بینی کنیم و به مردم اطلاع دهیم و در طول سال و در شرایط عادی باید به فکر حوادث غیرمترقبه باشیم.


آقای روحانی تصریح کرد: باید همه توانمان را در زمینه پیش بینی حوادث غیرمترقبه انجام دهیم و به فکر روزهای حوادث باشیم.


وی افزود: مجوزهایی که می دهیم، ساختمان هایی که ساخته می شود، موانعی که سر راه مسیل ها به وجود می آید، تخریب مسیل ها، نحوه پل زدن ها و جاده ساختن ها؛‌ همه باید مراقبت هایی را که در این زمینه باید داشته باشیم دنبال کنیم.


روحانی گفت: تلاش کنیم که چگونه خسارت ها را کاهش دهیم و چگونه به مردم اطلاع رسانی کنیم و اینکه چگونه در زمان حادثه به بهترین وجه امدادرسانی کنیم و مشکلات مردم را جبران کنیم.


رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد، دولت درس های لازم را در این زمینه گرفته باشد و افزود: دولت اقدامات لازم را تا امروز انجام داده است و ادامه خواهد داد و اگر آلامی به وجود آمده است آنها را به حداقل می رساند
کد N896155

وبگردی