آفتاب

آغاز تحرکات بین‌المللی و منطقه‌ای برای انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

آغاز تحرکات بین‌المللی و منطقه‌ای برای انتخاب رئیس‌جمهور لبنان

منابع آگاه در بیروت از تحرکات بین‌المللی و منطقه‌ای با رهبری طرف‌های اروپایی برای حل و فصل اختلافات بر سر پست ریاست جمهوری لبنان و انتخاب رئیس‌جمهور ظرف ماه آتی میلادی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عربستانی عکاظ، منابع سیاسی در بیروت اعلام کردند که انتخاب رئیس‌جمهور لبنان طی ماه آتی در دو مرحله صورت می‌گیرد، مرحله اول ایجاد توافق منطقه‌ای برای حل مشکلات و اختلافات و دوم ارائه این توافق منطقه‌ای به طرف‌های داخلی لبنان.

سمیر مظلوم، معاون اسقف لبنان اعلام کرد که «بشار بطرس الراعی»، اسقف لبنان هشتم و چهاردهم مارس خواهان ایجاد راهکاری برای حل مساله ریاست‌جمهوری لبنان شده است.

مظلوم تاکید کرد: توافقنامه اولیه هسته‌ای ایران گام مهمی در زمینه سیاست بین‌المللی است و اروپایی‌ها تلاش می‌کنند تا از طریق به حل مساله ریاست‌جمهوری لبنان نیز دست یابند.

وی گفت: تلاش‌هایی برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها وقانع کردن ایران جهت اعمال فشار برهم‌پیمانانش در لبنان و به تبع آن پیشبرد مساله ریاست‌جمهوری لبنان صورت گرفته است.

پارلمان لبنان تاکنون جلسات زیادی را برای انتخاب رئیس‌جمهور برگزار کرده است ولی با این وجود ماه‌هاست که پست ریاست جمهوری خالی مانده و طرف‌های مختلف به ویژه جریان المستقبل و حزب الله در این رابطه نتوانسته‌اند به توافق برسند.

انتهای پیام

کد N896077

وبگردی