آفتاب
سودانی در تذکر شفاهی تاکید کرد:

برخی ابهامات نسبت به برجام باقی است/ به آژانس اعتماد نداریم

برخی ابهامات نسبت به برجام باقی است/ به آژانس اعتماد نداریم

نماینده مردم اهواز با اشاره به گزارش دیروز وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: با وجود این گزارش، هنوز ابهاماتی نسبت به مفاد برجام وجود دارد که باید برطرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر سودانی در پایان جلسه علنی امروز و در تذکر شفاهی با اشاره به حضور روز گذشته اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در خانه ملت و ارائه گزارش از روند مذاکرات هسته‌ای وین، گفت: وزیر محترم و پرتلاش امور خارجه و رئیس متدین و بااخلاق سازمان انرژی اتمی، گزارشی ارائه دادند که هدف آن رفع ابهام‌ها و اطمینان‌بخشی مبنی بر رعایت خطوط قرمز ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای اخیر بوده است.

وی افزود: بر اساس سوگندی که خورده‌ایم، ضمن احترام و تشکر از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده و تاکید بر حرکت در راستای حفظ آرامش در سطح جهان، لازم است نکاتی را یادآور شوم.

نماینده مردم اهواز خطاب به وزیر امور خارجه اظهار داشت: آنچه که در مجلس گفتید با آنچه که در برنامه جامع اقدام مشترک و قطعنامه شورای امنیت درج شده، یا همخوانی ندارد و یا ابهامات جدی برای ما وجود دارد که انتظار می‌رود آنها را برطرف کنید.

سودانی با طرح این سئوال که آیا تحریم‌ها در این برنامه جامع لغو می‌شود یا تعلیق، ادامه داد: موضوع لغو تحریم‌ها موکول به هشت سال بعد و پس از راستی‌آزمایی آژانس نسبت به اقدامات ما شده است!

وی با طرح این سئوال که خروج از فصل هفتم منشور از چه زمانی آغاز می‌شود؟ گفت: فرآیند بازگشت‌پذیری تحریم‌ها دقیقاً چگونه است و اینکه ایران ملزم شده که در برابر هر گونه درخواست آژانس تمکین کند، به معنای تهدید امنیت ایران نخواهد بود.

نماینده مردم اهواز افزود: آیا تحریم کامل تسلیحات متعارف ایران به مدت پنج سال ولو برای صادرات و واردات، با امنیت ما همخوانی دارد؟! آیا پذیرش پروتکل الحاقی جزو خطوط قرمز ما نبود؟ چگونه می‌توانیم دست آژانس را باز بگذاریم که تاکنون هیچ‌گاه اطمینان ما را جلب نکرده است.

سودانی خاطر نشان کرد: اختلاف میان صحبت‌های داخلی خودتان و اظهارات جان کری و اوباما را روشن کنید تا ابهامات آن روشن شود.

 

 

کد N896062

وبگردی