آفتاب

انتقادات کارخانه‌ای به برجام

انتقادات کارخانه‌ای به برجام

نماینده مردم همدان در مجلس ادعا کرد: هیچ گونه امکان نظارتی برای طرف ایرانی جهت ارزیابی میزان پایبندی غربی‌ها به تعهدات‌شان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، ابراهیم کارخانه‌ای در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه) مجلس با سلام به 220 هزار شهید دفاع مقدس، گفت: شکی نیست آنچه در قالب برنامه جامع اقدام مشترک ارائه شد حاصل تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای بوده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری تیم هسته‌ای را انسان‌هایی امین و شجاع دانستند و همواره تاکید داشتند نگرانی‌های ایشان معطوف خدعه و حیطه آمریکایی‌هاست. علی رغم تلاش تیم مذاکره کننده هسته‌ای در جمع بندی مذاکرات نشانه‌های فراوانی از حیله و خدعه آمریکا مشاهده می‌شود که به دلیل سیاست نظام در توافق مورد غفلت قرار گرفته است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: ضمیه قطعنامه حیله بزرگ آمریکاست که همه توطئه‌های این جرثومه فساد را در عرصه های موشکی و تسلیحاتی در خود جای داده است. استثنا کردن فعالیت‌های موشکی و تسلیحاتی خلاف قوانین ژنو است. برداشتن قدم اول توسط طرف ایرانی تا قبل از عمل به تعهدات غربی‌ها، اشتباه بزرگی است.

به ادعای کارخانه‌ای، هیچ گونه امکان نظارتی برای طرف ایرانی جهت ارزیابی میزان پایبندی غربی‌ها به تعهدات‌شان وجود ندارد.

وی افزود: چرا رای گیری در کمیسیون مشترک که وظایف کلیدی بر عهده دارد در همه موارد براساس اجماع همه اعضا صورت می‌گیرد ولی در حوزه بازرسی و نظارت این امر مستثنی شده و به 5 رای که همیشه قابل حصول است، منوط شده است؟ چرا با وجود مصوبه مجلس و فرامین مقام معظم رهبری اماکن نظامی، امنیتی و دانشمندان هسته‌ای با صراحت در توافق نامه ممنوع نشده است؟ مگر قرار نبود شش قطعنامه به یک قطعنامه کاهش یابد؟ چرا با پذیرش بندهای 36 و 37 امکان تداوم قطعنامه‌های محدود کننده را تداوم داده‌ایم؟

انتهای پیام

کد N896061

وبگردی