آفتاب
براساس تحقیقات قضایی؛

پلیس عراق در انفجار اخیر دیالی دست داشته‌ است

پلیس عراق در انفجار اخیر دیالی دست داشته‌ است

تحقیقات مقامات قضایی عراق در خصوص انفجار اخیری که داعش در منطقه خان بنی سعد دیالی در روز عید فطر انجام داد، نشان می‌دهد که نیروهای پلیس در این انفجار دست داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه عربستانی عکاظ، مقامات قضایی عراق در بیانیه‌ای رسمی اعلام کردند که یکی از نیروهای پلیس اعتراف کرده که در تسهیل ورود خودروی بمب گذاری شده‌ای که در منطقه "خان بنی سعد" منفجر و موجب کشته شدن حدود 130 تن شد، دست داشته است.

به گفته مقامات قضایی عراق، بازجویی از 10 نیروی پلیس دیگر و از جمله مدیر آن‌ها که در زندان انفرادی است همچنان ادامه دارد.

دادگاه استیناف دیالی در بیانیه‌ای که از سوی جاسم عبود، قاضی عراقی صادر شد، اعلام کرد که تحقیقات نقش تمامی کسانی را که به داعش در اجرای انفجار کمک کرده‌اند، فاش خواهد کرد و 11 نیروی پلیس نیز که مسئول برقراری امنیت در منطقه خان بنی سعد بوده‌اند به همراه رئیس پلیس آنجا بازداشت شده و یکی از آن‌ها به تسهیل ورود خودروی بمب گذاری شده به دیالی اعتراف کرده است.

اخیرا انفجار شدیدی در منطقه خان بنی سعد در استان دیالی رخ داد که موجب کشته شدن حدود 130 تن و زخمی شدن بیش از 150 تن دیگر شد.

انتهای پیام

کد N895967

وبگردی