آفتاب

مفقود شدن 3 روزنامه‌نگار اسپانیایی در سوریه

مفقود شدن 3 روزنامه‌نگار اسپانیایی در سوریه

رئیس فدراسیون روزنامه‌نگاران اسپانیا اعلام کرد، سه روزنامه‌نگار آزاد این کشور که در منطقه حلب در سوریه مشغول تهیه گزارش بودند، مفقود شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، «خوزه مانوئل لوپز»، «آنتونیو پامپلیگا» و «آنجل ساستره» در دهم ژوئیه وارد سوریه شدند و از دوازدهم ژوئیه به بعد دیگر خبری از آنها نشده است.

«السا گونزالس» رئیس فدراسیون روزنامه‌نگاران اسپانیا اعلام کرد: حلب هم‌اکنون شاهد درگیری است و همین نگرانی‌ها را افزایش داده است. ما در حال حاضر تنها می‌توانیم بگوییم که آنها مفقود شده‌اند.

آنتونیو پامپلیگا از روزنامه‌نگاران آزادی است که مناطق جنگی را پوشش می‌دهد و تا سال 2013 برای خبرگزاری فرانسه کار می‌کرد. خوزه مانوئل لوپز تا سال 2013 برای خبرگزاری فرانسه عکس تهیه می‌کرد و در مناطق جنگی دیگری هم مشغول کار بود. آنجل ساستره نیز پوشش مناطق درگیر جهان برای تلویزیون، رادیو و مطبوعات اسپانیا را برعهده داشت.

گروه خبرنگاران بدون مرز در سال 2014 سوریه را به عنوان خطرناکترین منطقه جهان برای روزنامه‌نگاران معرفی کرد. سه روزنامه‌نگار اسپانیایی دیگر نیز در سال 2013 در سوریه گروگان گرفته شدند. خبرنگار «ان موندو» و یک روزنامه‌نگار آزاد دیگر شش ماه در دست گروه داعش اسیر بودند و سرانجام در مارس 2014 آزاد شدند. اوایل ماه جاری میلادی نیز یک روزنامه‌نگار اسپانیایی دیگر پس از شش ماه اسارت در سوریه آزاد شد.

انتهای پیام

کد N895952

وبگردی