آفتاب

روسیه موشک‌های قاره‌پیمای جدیدش را آزمایش می‌کند

روسیه موشک‌های قاره‌پیمای جدیدش را آزمایش می‌کند

روسیه مرحله سوم توسعه و طراحی موشک بالستیک قاره پیمای سنگین سارمت (Sarmat) را تکمیل می‌کند. به گفته یکی از مقامات آزمایش این موشک قرار است بین 18 تا 24 ماه آینده آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بیزینس اینسایدر، موشک‌های بالستیک قاره پیمای سارمت قرار است در نیروهای استراتژیک موشکی روسیه جایگزین موشک‌های ویودا(Voyevoda) شوند.

کنستانتین سیوکف، رئیس واحد ژئوپولتیک روسیه در این باره اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه ممکن است مسلح به موشک‌های مدل یارس(Yras) شوند و مدل‌های قدیمی موشک‌ها که به دهه 70 بر می‌گردند از گردش خارج خواهند شد.

این در حالی است که روسیه همواره یکی از منتقدان ذخیره سازی سلاح‌های سنگین در بسیاری از کشورهای شرق اروپا از سوی آمریکا بوده است؛ اقدامی که به گفته واشنگتن تلاشی برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای است که پس از الحاق کریمه به روسیه در این منطقه ایجاد شد.

با این حال کرملین، این تصمیم را "متجاوزانه‌ترین اقدام پنتاگون و ناتو" از زمان جنگ سرد توصیف کرده است. به گفته یک مقام ارشد، این تصمیم برای روسیه گزینه‌ای به جز تقویت مرزهای غربی‌اش با استقرار سامانه‌های موشکی، جنگنده‌ها، تانک و نیرو نمی‌گذارد.

در این میان مقامات روسی گزارش‌ها مبنی بر آزمایش این موشک‌های سنگین طی 18 تا 24 ماه آتی را تایید کرده‌اند.

پیشتر رئیس جمهور روسیه اعلام کرده بود کشورش بیش از 40 موشک بالستیک قاره پیمای اتمی را برای غلبه کردن به هر نوع سیستم دفاع موشکی مستقر خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N895870

وبگردی