آفتاب
جوکار:

در بحث هسته‌ای دشمنان به دنبال ایجاد فضای دو قطبی هستند

در بحث هسته‌ای دشمنان به دنبال ایجاد فضای دو قطبی هستند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که بحث هسته‌ای بحث ملی است گفت: دشمنان به دنبال ایجاد فضای دو قطبی در کشور هستند اما ما باید تلاش کنیم که اختلافی در این موضوع نباشد و هر تصمیمی هم که گرفته شود تصمیم ملی باشد.

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با تاکید بر این که همدلی و همزبانی در کشور همواره باید وجود داشته باشد اظهار کرد:‌ دشمنان دنبال ایجاد فضای دو قطبی در کشور هستند اما نهایت بهره‌برداری که آمریکایی‌ها می‌توانند از موضوع هسته‌ای داشته باشند که قطعا هم در دستور کارشان است این است که میان ملت اختلاف ایجاد کرده و دو قطب را راه‌اندازی کند.

وی با تاکید بر این که قدر مسلم آنها برای ایجاد شکاف برنامه‌ریزی دارند تاکید کرد: بحث هسته‌ای بحثی ملی است و نباید اختلافی در این موضوع وجود داشته باشد و هر تصمیمی هم که در کشور گرفته می‌شود باید تصمیم ملی باشد و ضمن اعلام نظر همه بر این تصمیم بتوانند به نوعی در چارچوب کلان تبیین کننده‌ی منافع ملی و حفظ خطوط قرمز باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که در جلسه روز سه‌شنبه مجلس ظریف و صالحی به صورت موضوعی به مسائل پرداختند اما بحث درباره‌ی جزییات بسیار است، یادآور شد: البته مقرر شد کمیسیون ویژه‌ای دراین باره بررسی کرده و تصمیم‌گیری کند. لذا بیشتر جنبه‌ی کارشناسی و حقوقی مطرح است که از مشاوران و کارشناسان هم برای بررسی موضوع استفاده خواهد شد . به ویژه در زمینه‌ی حقوق بین الملل که تعهدات ما در مقابل تعهدات آنها بررسی می‌شود و ببینیم که امروز چه چیزی به دست می‌آوریم و چه چیزی را از دست می‌دهیم که در نهایت در صحن مجلس مطرح و تصمیم‌گیری می‌شود.

نماینده مردم یزد در مجلس با بیان این که باید تفاوت میان قطعنامه و توافق‌نامه به درستی تبیین شود گفت: بررسی‌های لازم در این زمینه نیازمند کار کارشناسی است تا آنچه خیر و به صلاح و به نفع ملت است، تحقق یابد.

جوکار همچنین بر پیگیری و تحقق اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: بعضا تصور می‌شود که با برداشتن تحریم‌ها همه چیز ارزان می‌شود در حالی که این گونه نیست و ما باید همواره به دنبال این باشیم که طبق برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی حمایت از تولید ملی را هم در دستور کار قرار دهیم.

جوکار ادامه داد: نباید خیلی ارز را برای بعضی از کالاها در نظر گرفت چرا که ممکن است مجددا دچار تورم و بالارفتن نقدینگی شویم. بنابراین تا آنجایی که امکان دارد باید از اقدامات جهشی و ناگهانی به دور باشیم.

وی خاطر نشان کرد:‌ یکی از مولفه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی است که باید اقداماتی به صورت بسته با همکاری دولت و مجلس تدوین شده که در آینده کارها به خوبی پیش برود.

انتهای پیام

کد N895853

وبگردی