آفتاب
عمران الزعبی:

موضع ایران در قبال سوریه بعد از توافق هسته‌ای تغییر نکرده است

موضع ایران در قبال سوریه بعد از توافق هسته‌ای تغییر نکرده است

وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفتگویی اعلام کرد که موضع ایران در قبال دمشق قبل و بعد از توافق هسته ای این کشور با غرب تغییر نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در واکنش به توافق هسته ای اخیر ایران و ۱+۵ اظهار داشت که این توافق تغییرات ساختاری در منطقه به وجود خواهد آورد.

وی با بیان این مطلب افزود: هم پیمان ایرانی سال ها در کنار سوریه ایستاد و ما نیز سال ها در کنار این کشور بودیم و این وظیفه هم پیمانان و دوستان است.

الزعبی در ادامه گفت: موضع ایران در قبال سوریه قبل و بعد از توافق هسته ای تغییر نکرده و نخواهد کرد. کشورهای حاشیه خلیج فارس باید در ادبیات سیاسی که با آن کشورهای همسایه را مخاطب قرار می دهند بازنگری کنند.

وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهار داشت: کشورهای حاشیه خلیج فارس پس از آنکه داعش به عربستان سعودی نفوذ کرد هشدار ما را نسبت به خطر تروریسم درک کردند. یک کشور به تنهایی و بدون کمک کشورهای جهان نمی تواند با تروریسم تکفیری مبارزه کند.

وی تصریح کرد: مواضع دولت ها و کشورها باید از منافع ملت هایشان نشأت بگیرد. ما هیچوقت با تلاش های منطقه ای و بین المللی برای مبارزه با تروریسم مخالف نبوده ایم. دمشق آمادگی دارد تا در زمینه مبارزه با تروریسم با همه ملاقات داشته باشد.

عمران الزعبی یادآور شد: جهان باید خطر تروریسم را درک کند. حسن نیت در سیاست کافی نیست و باید در زمینه مبارزه با تروریسم اقدامات عملی اتخاذ کرد.

کد N895576

وبگردی