آفتاب

گروهک وابسته به داعش در مراکش منهدم شد

گروهک وابسته به داعش در مراکش منهدم شد

دولت مراکش از انهدام باند ۸ نفره وابسته به گروهک داعش که به دنبال انجام اقدامات تروریستی در این کشور بودند، خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت کشور مراکش با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رهبران گروهک داعش با رهبر باند تروریستی برای پناه دادن به تروریست های داعش در این کشور در ارتباط بودند.

در این بیانیه آمده است: اعضای باند تروریستی وابسته به داعش آموزش های گسترده ای در زمینه بمب گذاری، ساخت مواد منفجره و جنگ های چریکی در اردوگاه های داعش دیده و به منظور انجام عملیات تروریستی در مراکش گذرنامه های خارجی دریافت کرده بودند.

طبق اعلام وزارت کشور مراکش، اعضای باند تروریستی مذکور که در استان های «طنجه»، «بوزنیقه»، «خریبکه» و «تاونات» فعالیت می کردند به دنبال ترور مسئولان امنیتی و حمله به تأسیسات حساس در این کشور بوده اند.

قرار است افراد بازداشت شده به مراجع قضایی تحویل داده شوند. گروه های تروریستی که در مراکش بازداشت می شوند، معمولا متشکل از شهروندان این کشور و عناصر خارجی هستند. بر این اساس افراد بازداشت شده طبق قانون مبارزه با تروریسم در مراکش محاکمه خواهند شد.

گفتنی است محمد حصاد وزیر کشور مراکش در ماه جولای گذشته در مجلس نمایندگان این کشور گفت بیش از ۱۱۲۲ مراکشی در کنار تروریست های داعش در سوریه و عراق می جنگند.

کد N895449

وبگردی