آفتاب

غفوری‌فرد: صندوق‌ شیشه‌ای بامخفی بودن آرا تضادی ندارد/سازوکار اصولگرایان برای لیست‌بندی تغییر می‌کند

غفوری‌فرد: صندوق‌ شیشه‌ای بامخفی بودن آرا تضادی ندارد/سازوکار اصولگرایان برای لیست‌بندی تغییر می‌کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: شیشه ای بودن صندوق های رای، اصل مخفی بودن آرای انتخابات را به خطر نمی اندازد اما در کشور ما امکان تقلب سازمان یافته در انتخابات وجود ندارد و نیازی به شیشه ای بودن نیست.

حسن غفوری فرد در گفت و گو با خبرآنلاین، درباره چگونگی شفاف شدن روند برگزاری انتخابات که اخيرا دبير شوراي نگهبان در يک نشست تلويزيوني عنوان کرده بود، اظهار کرد: انتخابات در کشور ما با حضور بیش از یک میلیون نفر ناظر برگزار می شود. در کشور حدود 50 هزار صندوق رای داریم و پای هر صندوق هم بین 15 تا 20 نفر از معتمدین و اجرایی و ناظران شورای نگهبان نیز حضور دارند.

امکان تقلب سازمان یافته وجود ندارد

دبیرکل جامعه اسلامی ورزشکاران با تاکید بر اینکه اصلا امکان تقلب سازمان یافته در انتخابات ايران وجود ندارد، ادامه داد: البته ممکن است تخلفات کوچکی اتفاق بیفتد. اما اصلا احتمال نمی دهم که بتوانیم انتخاباتی برگزار کنیم که در آن شرط سلامت انتخابات خدشه دار شود. البته ممکن است اتفاقات کوچکی باشد که با وسایل جدید مثل رایانه می توان دقت را بالا برد.

استاد تمام دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر با اشاره به اينکه سالهاست بحث برگزاري انتخابات رايانه اي مطرح است، تصریح کرد: اگر بین وزارت کشور و شورای نگهبان توافق شود، می توان در بسیاری از حوزه ها انتخابات را رایانه ای برگزار کرد.

شیشه ای بودن صندوق‌ها اصل مخفی بودن آرا را به خطر نمی‌اندازد

غفوری فرد در واکنش به سخنان آيت الله جنتي که شيشه اي بودن صندوق هاي راي را به دليل مشخص شدن آراي مردم و تناقضش با مخفي بودن راي گيري، رد کرده بود؛ اظهار داشت: وقتی آرا به صورت مکتوب  است، شیشه ای بودن صندوق رأی، اصل مخفی بودن آرا را خدشه دار نمی‌کند. رای نوشته شده و کاغذ تا می شود و امکان ندارد که رای دیده شود. اما نیازی به شيشه اي کردن صندوق هاي راي وجود ندارد.

سازوکار اصولگرایان برای لیست بندی تغییر می کند

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی درباره لیست های اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم اظهار کرد: تمام تلاش خود را می کنیم که اصولگراها با لیست واحد وارد انتخابات شوند. به خصوص در کلانشهرهایی مثل تهران، اهواز و اصفهان. اما باید منتظر ماند و دید که تلاش ما نتیجه می دهد یا خیر.

وی تاکید کرد: بعید است که سازوکار اصولگرایان شبیه به دوره های قبلی انتخابات مجلس باشد اما تلاش می کنیم هر طور شده يک لیست واحد بدهیم. البته اکنون در مرحله مباحث اولیه هستیم که بر وحدت تاکید دارد و هنوز درباره سازوکار در جلسه هایمان گفت و گو نکرده ایم.

غفوری فرد با تاکید براینکه «بسیار امیداواریم به لیست واحد برسیم»، گفت: جلسه های فراوانی بین حزب موتلفه، ایثارگران، رهروان و پایداری برای انجام هماهنگی و همکاری برگزار شده است.

عواملی وحدت را تحت الشعاع قرار می دهند

وی درباره اینکه چه عواملی در جریان اصولگرا، وحدت را تحت الشعاع قرار مي دهد؟ بیان کرد: این موضوع را عنوان کنم که اصولگرایان تلاششان را برای این انسجام انجام می دهند، ولی عوامل مختلفی وجود دارد که این تلاش ها را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

این فعال سیاسی اصولگرا عنوان کرد: متاسفانه باوجود تلاش های بسیاری که برای به وحدت رسیدن جریان اصولگرا جهت شرکت در انتخابات مجلس دهم در حال انجام است، افراد و عواملی هستند که مخالفت می کنند و مانع از این انسجام می شوند، ولی ما تلاش می کنیم که به وحدت و انسجام لازم برسیم.

غفوری فرد گفت: کار برای ورود به انتخابات این دوره از مجلس را در جناح اصولگرا زودتر شروع کرده ایم و تلاش می کنیم با برنامه ریزی دقیق بتوانیم با وحدت گروه های ارزنده ای که در طیف اصولگرا حضور دارند، کار را بخوبی پیش ببریم.

عضو حزب موتلفه اسلامي با اشاره به برخی خبرها که به ورود احمدی نژاد به انتخابات مجلس آتی اشاره دارد نيز تصریح کرد: به نظر من با توجه به بازخوردهایی که درباره عملکرد احمدی نژاد وجود دارد، او در حال حاضر علاقه ای به ورود به انتخابات و سیاست ندارد.

وی درباره اینکه فعالیت های سیاسی و انتخاباتی احتمالی احمدی نژاد تا چه اندازه در جریان اصولگرا تعریف می شود؟، خاطر نشان کرد: به نظرم فعالیت های احتمالی احمدی نژاد در جریان اصولگرایی جایی نداشته باشد و فکر می کنم که ایشان هیچ وقت هم نخواسته است که در عالم اصولگرایان معرفی شود.

غفوری فرد همچنین درباره فعالیت های حزب یکتا که متشکل از وزیران دولت سابق است، عنوان کرد: حزب یکتا تا به امروز فقط نسبت به ایجاد تشکل مورد نظر خود اقدام کرده و هنوز شروع به کار نکرده است. اين حزب موقعی می تواند کار خود را آغاز کند و به رسمیت شناخته شود که از وزارت کشور مجوز لازم را برای انجام فعالیت ها و اقدامات سیاسی خود اخذ کند. اگرچه جمعی از اعضای کابینه دولت های نهم و دهم با ایجاد یک تشکل سیاسی در حال انجام فعالیت های سیاسی از دیدگاه خودشان هستند، اما هنوز مشخص نیست که «حزب یکتا» بتواند مجوز کار حزبی را از وزارت کشور بگیرد یا نه.

پیش بینی درباره ترکیب مجلس دهم

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: همه تلاش خود را خواهیم کرد تا برای شرکت در انتخابات آینده مجلس به فهرستی واحد از اصولگرایان برسیم، به نظر می رسد اکثریت مجلس آینده را اصولگرایان تشکیل خواهند داد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه افزود: قطعا در انتخابات آینده مجلس حضوری پررنگ و مشارکتی فعال خواهیم داشت و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا در جبهه اصولگرایی و با اعتقاد کامل و راسخ به همه مبانی نظام اسلامی و ارزش های انقلاب اسلامی در انتخابات فعال باشیم.

غفوری فرد تصریح کرد: اغلب ترکیب مجلس آینده اصولگرا خواهند بود و اصلاح طلبان چندان مجالی برای عرض اندام نخواهند داشت.

27213

کد N895362

وبگردی