آفتاب

گسترش امنیت تاسیسات هسته‌ای اوکراین در برابر روسیه

گسترش امنیت تاسیسات هسته‌ای اوکراین در برابر روسیه

بنابر اعلام یک خبرگزاری روسی، شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین برای مقابله با تهدید روسیه علیه تاسیسات هسته‌ای این کشور، امنیت تاسیسات هسته‌ای خود را بهبود و توسعه خواهد بخشید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های اوکراین روز سه‌شنبه از تصمیم شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین برای گسترش امنیت تاسیسات هسته‌ای این کشور در برابر آن چه این شورا آن را دشمنی روسیه خوانده است،‌ خبر دادند.

این شورا اعلام کرده است که اوکراین برای حفظ آمادگی خود در برابر ایجاد هرگونه تغییر شرایط امنیتی توسط روسیه،‌ امنیت تاسیسات هسته‌ای،‌ مواد هسته‌ای و پسماندهای رادیو اکتیو خود را به شدت افزایش خواهد داد.

این شورا قصد دارد تا اقداماتی امنیتی فوری را برای اطمینان از همکاری مناسب سازمان‌های امنیتی و دفاعی اوکراین در برابر خراب‌کاری‌های احتمالی روسیه و عوامل آن،‌ اتخاذ کند.

در قطعنامه‌ای که در ماه ژانویه توسط پارلمان اوکراین به تصویب رسید روسیه به عنوان یک کشور متخاصم علیه اوکراین شناخته شده است که در امور داخلی اوکراین دخالت می‌کند.

این درحالی است که روسیه همواره این ادعای اوکراین را رد کرده و بر لزوم حل و رفع فوری بحران سیاسی و اقتصادی در کشور اوکراین تاکید کرده است.

انتهای پیام

کد N895332

وبگردی