آفتاب
در گفت‌وگوی تلفنی با اوباما

رییس‌جمهور چین: توافق هسته‌ای با ایران پیام مثبتی برای جهان بود

رییس‌جمهور چین: توافق هسته‌ای با ایران پیام مثبتی برای جهان بود

رییس‌جمهور چین گفت: برای اطمینان از اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 با آمریکا و دیگر کشورهای امضا کننده این توافق همکاری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین روز سه‌شنبه اعلام کرد: شی جین پینگ، رییس‌جمهور چین در گفت‌وگویی تلفنی با باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که هفته گذشته در وین حاصل شد، رایزنی کرده است.

بر اساس این گزارش رییس‌جمهور چین به همتای آمریکایی خود گفت:‌ این توافق حاوی یک پیام مثبت برای جهان است که جامعه بین‌الملل می‌تواند اختلافات بزرگ را از طریق مذاکره حل کند.

رییس‌جمهور چین افزود:‌ پکن و واشنگتن در جریان این مذاکرات همکاری نزدیکی با یکدیگر داشتند و این برای روابط میان دوکشور خوب است.

شی جین پینگ هم‌چنین گفت:‌ چین به همکاری سازنده خود با تمام طرف‌ها شامل آمریکا برای اطمینان از اجرای این توافق جامع و تصمیم شورای امنیت سازمان ملل ادامه خواهد داد.

رییس‌جمهور چین در ادامه به اوباما گفت:‌ پکن و تهران روابط دیپلماتیک نزدیک اقتصادی،‌ تجاری به ویژه در بخش انرژی با یکدیگر دارند و وانگ یی، وزیر خارجه چین در ترقیب واشنگتن و تهران برای حصول این توافق هسته‌ای نقش فعال داشته است.

به گزارش رویترز، رییس‌جمهور چین در این گفت‌وگوی تلفنی از تلاش خود برای سفر به آمریکا در ماه سپتامبر خبر داد.

انتهای پیام

کد N895311

وبگردی