آفتاب
پژمانفر به ایسنا خبر داد

تصویب کلیات طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب در کمیسیون مشترک

تصویب کلیات طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب در کمیسیون مشترک

سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب از تصویب کلیات این طرح 9 ماده‌ای در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کمیسیون مشترکی بین دو کمیسیون حقوقی و فرهنگی برای بررسی طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب تشکیل شده است که در جلسه امروز کلیات این طرح به اتفاق آرا به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه در این جلسه نماینده دولت و دستگاه‌های مختلفی همچون شورای عالی انقلاب فرهنگی، نیروی انتظامی و مرکز پژوهش‌ها حضور داشتند گفت: هرچند نسبت به برخی از مواد این طرح اشکالات و نقطه نظرات متفاوتی وجود داشت اما در نهایت کلیات آن به اتفاق آرا به تصویب رسید و قرار شد نقطه نظرات در زمان بررسی جزئیات مورد پیگیری قرار گیرد. طرحی که 9 ماده دارد و در جلسات بعدی وارد بررسی جزئیات آن خواهیم شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه طرح صیانت از حریم عفاف و حجاب با توجه به اهمیت این موضوع به عنوان یک اولویت جدی مطرح است گفت: مخالفان و موافقان در اصل موضوع با یکدیگر هم نظر بودند اما نکته بر سر آنست که آیا موضوع عفاف و حجاب تنها مساله فرهنگی است که باید با کارهای فرهنگی اصلاح شود یا اینکه ابعاد دیگری دارد.

پژمانفر توضیح داد: با توجه به توضیحات تکمیلی داده شده در این جلسه این موضوع روشن شد که مساله عفاف و حجاب چند وجهی و دارای ابعاد امنیتی ،‌سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و حتی زوایای اقتصادی است.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای مواردی که پیش از این به مراکز قضایی ارجاع داده شده است و دستگاه‌های قضایی امکان پاسخگویی دقیق را به همه موارد پیدا نمی‌کنند این نتیجه حاصل شد که چنین طرحی راهکار عمومی برای برخورد با متخلفان است.

پژمانفر تاکید کرد: اگر این طرح به تصویب برسد به معنای نفع وظایف قانونی که پیش از این به 26 دستگاه درگیر سپرده شده بود، نیست دستگاه هایی همچون آموزش و پرورش، آموزش عالی ، صدا و سیما و وزارت ارشاد از جمله دستگاه های درگیر در این موضوع هستند که باید کارهای خود را انجام بدهند و این طرح بدان معنا نیست که آن‌ها کارهایشان را کنار بگذارند.

انتهای پیام

کد N895289

وبگردی