آفتاب
رئیس پارلمان عراق:

انفجار «سوروج» تلاشی نافرجام برای ناامن کردن منطقه بود

انفجار «سوروج» تلاشی نافرجام برای ناامن کردن منطقه بود

«سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق در سخنانی ضمن محکومیت انفجار تروریستی در شهر «سوروج» ترکیه، آن را تلاشی نافرجام برای گسترش ناامنی در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه سومریه نیوز، «سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق امروز سه شنبه به انفجار تروریستی در شهر «سوروج» ترکیه واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این زمینه تصریح کرد: این انفجار تلاش نافرجامی بود که با هدف گسترش ناامنی در منطقه صورت گرفت.

الجبوری همچنین ضمن اعلام همبستگی خود با مردم ترکیه به دنبال وقوع این حادثه تروریستی، بر لزوم همکاری های منطقه ای برای مبارزه با تروریسم تأکید کرد.

گفتنی است، انفجار شهر سوروچ که به گروه داعش نسبت داده می شود و ۳۰ کشته در پی داشت واکنش مردم ترکیه را به ویژه در شهرهای آنکارا و استانبول در پی داشته است. در همین راستا، خبرگزاری «رویترز» مدعی شد که علاوه بر درگیری مردم با پلیس برخی از تظاهرکنندگان شعارهایی بر ضد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه سر داده و وی را با داعش همدست می دانند.

ترکیه یکی از اصلی ترین درگاه های ورود تروریست های خارجی به سوریه است و از سوی برخی محافل بین المللی به چشم پوشی از جنایات این گروه تروریستی متهم می شود. این درحالیست که دولت آنکارا طی یکی ماه گذشته با دستگیری گسترده برخی از مظنونین سعی در تلطیف افکار عمومی داشته است.

کد N895276

وبگردی