آفتاب
کولیوند:

توضیحات ظریف نشان داد توافقی خوبی حاصل شده است

توضیحات ظریف نشان داد توافقی خوبی حاصل شده است

نماینده مردم کرج از توافق صورت گرفته میان ایران و 1+5 ابراز رضایت کرد.

محمدجواد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، گفت: حدودا چهار تا شش ماه زمان لازم است تا توافق صورت گرفته و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل مورد بررسی دقیق قرار بگیرد اما توضیحات امروز وزیر امور خارجه نشان داد که این توافق سرجمع می‌تواند توافق خوبی باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیش از اعلام نهایی توافق میان ایران و کشورهای 1+5 مجلس شورای اسلامی قانونی را تحت عنوان صیانت از دستاوردهای هسته‌ای در یک ماده واحده و 3 بند به تصویب رساند و دولت را ملزم به رعایت آن کرد.

کولیوند با اشاره به بندهای قانون مذکور تصریح کرد: لغو تمامی تحریم‌های مربوط به هسته‌ای، ممنوعیت مصاحبه با دانشمندان و نظارت بر سایت‌های هسته‌ای و حق تحقیق و توسعه و غنی‌سازی در ایران از بندهای این قانون است که دولت در مذاکرات هسته‌ای ملزم به رعایت آن بود.

نماینده مردم کرج ادامه داد: امروز دکتر ظریف و دکتر صالحی توضیحاتی را در خصوص اصل توافق و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل ارائه دادند و قرار شد با تکثیر و پخش متن توافق میان نمایندگان مجلس پس از حدود چهار تا شش ماه این متن به طور کامل مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان تصمیمات لازم را اتخاذ کرد.

وی افزود: تشکیل یک کمیسیون مشترک بررسی توافق هسته‌ای که اعضای آن توسط صحن علنی مجلس انتخاب شوند از دیگر تصمیمات امروز بود.

کولیوند یادآورشد: از نقش شورای عالی امنیت ملی کشور نیز نباید غافل شد و در بررسی توافق هسته‌ای نظرات شورای عالی امنیت ملی نیز باید رعایت شود.

وی در خصوص نوآوری ایران به عنوان تنها کشور خارج شده از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل بدون وقوع هرگونه درگیری مسلحانه با اعضای سازمان ملل تاکید کرد البته که این موضوع می‌تواند بسیار مهم باشد اما باید به اطلاع شورای امنیت از قدرت کشور و عدم توانایی رویارویی نظامی با ایران در منطقه پرآشوب خاورمیانه هم توجه شود.

کولیوند در پایان گفت: اگرچه دستاوردهای سیاسی توافق هسته ای و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند خوب باشد اما بحث‌های فنی دیگری نیز وجود دارد که باید در طی زمان باقی مانده مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد N895219

وبگردی