آفتاب

جنگ جمهوری‌خواهان آمریکا؛ قهرمان بودن یا نبودن، مساله این است!

جنگ جمهوری‌خواهان آمریکا؛ قهرمان بودن یا نبودن، مساله این است!

در پی سخنان جنجالی یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری 2016، سناتور جان مک‌کین از وی خواسته است تا به دلیل بیان سخنانی مبنی بر اینکه زندانیان دوران جنگ قهرمان نیستند، از خانواده‌ نظامیان آمریکایی عذرخواهی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، «دونالد ترامپ» یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه پس از اظهاراتش در جلسه این حزب مبنی بر اینکه سناتور «جان مک‌کین» به دلیل اسارت پنج ساله در دوران جنگ ویتنام قهرمان نیست، انتقادات بسیاری را برانگیخت.

ترامپ با این حال و با وجود انتقاد هم حزبی‌هایش و درخواست رقبا برای کناره‌گیری‌اش از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، از عذرخواهی خودداری کرد.

اما بعدتر سناتور مک‌کین که هم‌اکنون ریاست کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا را عهده‌دار است، در مصاحبه‌ای مدعی شد که نیازی به عذرخواهی از سوی ترامپ نمی‌بیند، اما «به نظرم ترامپ باید از خانواده‌هایی که در درگیری‌ها و جنگ‌ها فداکاری کرده‌اند و برای حفظ کشورمان تجربه زندگی داشته‌اند، پوزش بطلبد.»

ترامپ در اظهارات اخیر خود گفته بود: «مک‌کین قهرمان جنگ نیست چرا که او اسیر شد. من کسانی را دوست دارم که اسیر نشدند.»

دونالد ترامپ تاجر ثروتمند، نویسنده، سرمایه‌گذار و مجری تلویزیون است. ترامپ رییس هیئت مدیره و رییس سازمان ترامپ است. برنامه‌هایی چون ریلتی شوی کارآموز ان بی سی بر معروفیت وی افزوده است. ترامپ فرزند فرد ترامپ، ساختمان‌ساز ثروتمند است که شرکت وی را از 1971 تاکنون در اختیار گرفته است. ترامپ کاندیداتوری خود برای انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری 2016 حزب جمهوری‌خواه را اعلام کرده است.

گزارشی در سال 2011 نشان می‌داد که ترامپ در طول یک دهه از انتخابات‌های آمریکا به کمپین‌های کاندیداهای هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه کمک مالی کرده است. ترامپ در فوریه 2012 از میت رامنی برای ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرد. ترامپ از جمله حامیان اولیه رونالد ریگان برای ریاست جمهوری آمریکا بود.

انتهای پیام

کد N895126

وبگردی