آفتاب
رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا:

پیش دستی شورای امنیت در تأیید «برجام» مایوس کننده است

پیش دستی شورای امنیت در تأیید «برجام» مایوس کننده است

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا پذیرش «برجام» از سوی شورای امنیت را آن هم پیش از آنکه به تأیید کنگره آمریکا برسد، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هیل، کاخ سفید دیروز دوشنبه آماج حملات نمایندگان عموماً جمهوری خواهی قرار گرفت که از رأی مثبت شورای امنیت به قطعنامه هسته ای ایران دلخور بودند.

حالت تدافعی جمهوری خواهان نسبت به قطعنامه تایید «برجام» بیشتر به آن دلیل است که کاخ سفید در عجله برای جلب حمایت بین المللی از توافق هسته ای ایران فرصت لازم را برای دلجویی از مخالفان داخلی از دست داده است.

گفته می شود که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا امیدوار است که با اعمال فشار از سوی سازمان ملل متحد کنگره آمریکا را وادار به پذیرش توافق هسته ای کند حال آنکه این اقدام علاوه بر جمهوری خواهان خشم برخی از دموکرات های ایران ستیز را نیز برانگیخته است.

در همین رابطه، «اد رویس» جمهوری خواهی که ریاست کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده دارد، در همکلامی با «الیوت انگل» از اعضای دموکرات کمیته، با صدور بیانیه ای زبان به انتقاد از دولت اوباما گشود.

رویس رأی شورای امنیت در قبال برجام را آن هم پیش از آنکه کنگره قادر به اعمال نظر در اینباره باشد، ناامید کننده توصیف کرد و گفت: با همه این تفاسیر، کنگره به ایفای نقش خود ادامه خواهد داد.

کد N895124

وبگردی