آفتاب

درخواست سارکوزی برای حمایت از تونس در نبرد با تروریسم

درخواست سارکوزی برای حمایت از تونس در نبرد با تروریسم

رئیس جمهوری پیشین فرانسه و رهبر اتحاد جمهوری خواهان این کشور با سفر به تونس بر حمایت کامل پاریس از تونس در برابر "وحشی گری و بربریت" تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رسانه‌های داخلی تونس، هدف از سفر سه روزه نیکولا سارکوزی، رئیس جمهوری پیشین فرانسه به تونس "ابلاغ پیام همبستگی با مردم این کشور" به ویژه پس از حمله تروریستی شهر سوسه در 29 ژوئن بود که در آن 39 گردشگر خارجی کشته شدند. پیش از آن نیز موزه باردو این کشور در ماه مارس مورد حمله تروریستی قرار گرفت و در آن 21 تن کشته شدند.

سارکوزی که پس از حمله به موزه باردو تونس نیز با حضور در محل حادثه دسته گلی را در کنار یابود قربانیان حادثه قرار داده بود گفت: دوستان تونس در سختی و آسانی در کنار این کشور هستند ولی مردم تونس وارد نبردی فراتر از مرزهای کشورشان شده‌اند که نه فقط تونس بلکه تمدن بشری را در مقابل وحشی‌گری قرار داده است.

رئیس جمهوری سابق فرانسه در این سفر خواستار برگزاری نشست سران "کشورهای دوست تونس" با هدف کمک به برقراری هرچه بیشتر دموکراسی در تونس همراه با آرامش شد و گفت: تنها بهار عربی که در حال حاضر موفق شده است، بهار تونس است.

همچنین سارکوزی بر لزوم همراهی با تونس در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای آن تاکید کرد و گفت: اروپا باید با کمک به تحقق رشد اقتصادی در کشورهای جنوب دریای مدیترانه و پیشبرد روابط آنها، مانع از مهاجرت‌های مخفیانه شود.

سارکوزی در سفر سه روزه خود به تونس هیاتی متشکل از سیاستمداران و چهره‌های مستقل فرانسه را همراه دارد.

انتهای پیام

کد N894977

وبگردی