آفتاب
حسن‌پور در تذکری:

برخی پیمانکاران از ابتدای سال، ریالی از حقوق کارگران‌شان را پرداخت نکردند

برخی پیمانکاران از ابتدای سال، ریالی از حقوق کارگران‌شان را پرداخت نکردند

نماینده مردم سیرجان در تذکری با انتقاد از پرداخت نشدن بودجه عمرانی کشور با گذشت 4 ماه از سال گفت که برخی از پیمانکاران در این مدت ریالی از حقوق کارکران زحمت‌کش خود را پرداخت نکردند.

به گزارش ایسنا، شهباز حسن پور در تذکری شفاهی در صحن علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در حالی 4 ماه از سال می‌گذرد که هنوز ریالی از بودجه عمرانی کشور پرداخت نشده و برخی از پیمانکاران ریالی از حقوق کارگران بیچاره و زحمت‌کش را پرداخت نکردند کارگرانی که مستاجر بودند و آنها از خانه‌هایشان بیرون می اندازد باید فکری اساسی به حال آنها بکنیم.

وی همچنین با بیان این که در طول یک سال گذشته بیش از 1 میلیون نفر جوان تحصیل‌کرده به جمع بیکاران اضافه شده‌اند از رئیس جمهور هیات دولت درخواست کرد که فکری اساسی کرده و حداقل این وضعیت را در سطح استانی و شهرستانی تعیین و تکلیف کند.

نماینده مردم سیرجان همچنین با تاکید بر لزوم پایبندی شرکت‌های فولادی مستقر در حوزه‌ی انتخابیه‌اش به مسئولیت‌های اجتماعی‌شان جهت به کارگیری نیروهای بومی همچنین از اجرایی نشدن قانون معادن در بخش خصوصی انتقاد کرد و گفت:‌طبق قانون باید 15 درصد از عواید معادن در همان بخش و شهرستان پرداخت شود که هنوز اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

حسن پور توضیح داد: 20 میلیارد تخصیص از عواید معادن برای مردم مظلوم استان کرمان است که هنوز ریالی از آن پرداخت نشده است.

وی همچنین با انتقاد از پرداخت مالیات شرکت‌های غیربومی استان کرمان در تهران گفت: بیش از دهها شرکت غیر بومی در استان کرمان فعالیت دارند که مالیات و عوارضشان را در تهران پرداخت می‌کنند و از طرف دیگر 65 درصد بودجه کشور در تهران هزینه می‌شود، آیا حق پابرهنگان کمیته امداد و شهرستان کرمان رواست که درآمد این شرکت‌ها در تهران باشد.

حسن‌پور در پایان خطاب به وزیر کشور گفت: در شرایطی که 8 ماه تا برگزاری انتخابات مجلس باقی مانده است جو کشور انتخاباتی شده است، اجازه دهید کار برای مردم پیش رود و جلوی سیاسی کاری‌ها گرفته شود.

انتهای پیام

کد N894918

وبگردی