آفتاب
حریت خبر داد:

احزاب ترکیه آماده انتخابات زودهنگام می‌شوند

احزاب ترکیه آماده انتخابات زودهنگام می‌شوند

پس از دستور حزب عدالت و توسعه به دفاتر محلی خود برای آمادگی جهت برگزاری انتخابات زودهنگام، سایر احزاب سیاسی این کشور نیز خود را آماده برگزاری آن می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، حزب عدالت و توسعه و حزب جمهوریخواه خلق به عنوان دو حزب اصلی ترکیه هنوز درهای مذاکره برای تشکیل دولت ائتلافی را نبسته اند اما با این وجود در حال آماده کردن خود برای برگزاری انتخابات زودهنگام هستند. 

در همین رابطه روز گذشته رسانه ها از دستور «احمد داوداوغلو» نخست وزیر ترکیه، به دفاتر محلی حزب عدالت و توسعه جهت آماده شدن برای برگزاری انتخابات زودهنگام خبر دادند امروز خبر می رسد که حزب جمهوریخواه خلق نیز خود را برای برگزاری این رقابت ها آماده می کند. 

لازم به ذکر است از آنجا که در انتخابات پارلمانی ترکیه هیچ یک از احزاب سیاسی ترکیه نتوانستند اکثریت کرسی های مجلس را کسب کنند، به ناچار در این کشور باید دولت ائتلافی روی کار بیاید اما گویا حزب عدالت و توسعه که بیش از ۱۰ سال قدرت را در این کشور در اختیاز داشته تمایل چندانی برای تقسیم قدرت با سایر احزاب ندارد و همین امر موجب شده تا مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی راه به جایی نبرد.

کد N894774

وبگردی